Flexitarisch

Een eetpatroon vinden dat bij jou past. Dat is het allerbelangrijkste als je lekker in je vel wilt zitten en fit en en energiek door het leven wilt gaan. Daarom brengen we in deze rubriek op inhoudelijke en praktische wijze verschillende eetpatronen aan het licht. Op De Hippe Vegetariër snappen wij dan ook dat vegetarisch eten niet voor iedereen is weggelegd. Door inspiratie en achtergrondinformatie te bieden doen wij er alles aan om de drempel zo laag mogelijk te maken. Wij hopen dat de artikelen op dit blog argumenten als dat het moeilijk, duur, eentonig of te gezond zou zijn pareren, maar we weten maar al te goed dat wat voor de een werkt, niet voor de ander kan werken. Daarom hebben we deze rubriek speciaal gemaakt voor flexitariërs, mensen die een dagje (of meer dagen!) geen vlees of vis willen eten. We helpen je hier met tips en recepten om een flexitarisch eetpatroon te integreren in het dagelijks leven. Wat zijn bijvoorbeeld bekende vlees- of visrecepten die je ook heel gemakkelijk vegetarisch kan bereiden? En hoe ga je om met flexitarisch eten in een gezin met kinderen? Als je de moeite neemt om 30 dagen flexitarisch te eten, bijvoorbeeld 1, 2, 3 of zelfs 4 dagen in de week vegetarisch, dan zul je zien dat het je eerst moeite kost, maar dat je gedurende de maand je draai zult vinden en je kunt oordelen of het het gewenste effect oplevert. Twijfel je nog? Hier vind je 10 redenen om flexitariër te worden en de impact van 1 dag in de week geen vlees eten. We wensen je heel veel succes en zijn er voor je om je te inspireren en te helpen waar nodig!

TASTY & EASY: Indiase maaltijdsoep met wortelen en linzen

Van dit recept word ik echt gelukkig! Eigenlijk is dit een soort Indiase dahl, maar dan de Nederlandse versie én super snel een eenvoudig te maken. De perfecte combinatie van linzen, wortel, tomaat, kokosmelk en Indiase specerijen zoals kurkuma, koriander, komijn, fenegriek, kaneel, gember en kardamom. Ideaal voor op een koude dag!

Lees meer

TASTY & EASY: Mexicaanse stoofschotel met zoete aardappel

Bij Mexicaans denk je vaak meteen aan wraps of taco’s, maar je kan zoveel meer met dat Mexicaanse smakenpalet. Wat dacht je bijvoorbeeld van deze heerlijke stoofschotel met zoete aardappel, zwarte bonen, eieren en avocado. Ideale winterse avondmaaltijd, maar stiekem ook een prima anti-kater-ontbijt. In 25 minuten op tafel. Geniet ervan!

Lees meer
1126

Vind je recept



Nieuwsbrief

ALLE ARTIKELEN VAN DE WEEK ELKE ZONDAG GRATIS IN JE E-MAIL

NIEUWSBRIEF

Schrijf je nu in en ontvang GRATIS 20 pagina’s uit ons boek De Hippe Vegetariër!