Suikervrij

Een eetpatroon vinden dat bij jou past. Dat is het allerbelangrijkste als je lekker in je vel wilt zitten en fit en en energiek door het leven wilt gaan. Daarom brengen we in deze rubriek op inhoudelijke en praktische wijze verschillende eetpatronen aan het licht. Bij ieder eetpatroon vind je informatie over de achterliggende filosofie, de kernwaarden van het eetpatroon: wat eet je wel en wat eet je niet en waarom, en tot slot praktische adviezen en recepten om het te integreren in je dagelijks leven. In deze rubriek lees je alles over een suikervrij eetpatroon. Sommige mensen kiezen ervoor om geraffineerde suikers te vermijden, omdat dit kan zorgen voor een opgeblazen gevoel en andere lichamelijke klachten. In deze rubriek leggen we de focus op een suikervrij eetpatroon met enkel natuurlijke suikers. Dus geen honing, agavesiroop, kokossuiker of maplesiroop. Wel dadels en fruitsuikers. Dit lijkt misschien bijzonder lastig en eentonig, maar je wordt er ontzettend creatief van! Lekkernijen bakken en toetjes maken zonder suiker, een hele leuke uitdaging en je zal merken wat suiker met je lichaam en geest doet! Als je de moeite neemt om het eetpatroon 30 dagen te volgen, dan zul je zien dat het je eerst moeite kost, ergernis en stress oplevert, maar dat je gedurende de maand je draai zult vinden en je eigen manier om het in te passen in je leven. Tot slot heeft ook je metabolisme deze tijd nodig om je oude eetpatroon uit het systeem te krijgen en het nieuwe te omarmen, dus na 30 dagen kan je oordelen of het het gewenste effect oplevert. We wensen je heel veel succes en zijn er voor je om je te inspireren en te helpen waar nodig!

Tips voor de beginnende vegetariër van de dierenliefhebster Manuela

Hoe word je vegetariër? Wij hebben een groep beginnende vegetariërs geïnterviewd over hun ervaringen, uitdagingen en tips! Vandaag beantwoordt Manuela (27 jaar) onze vragen. Ondanks dat ze vlees erg lekker vond, is ze gestopt met vleeseten door haar liefde voor dieren. Nu is ze opzoek naar de perfecte vleesvervangers. Lees hier Manuela haar interview over een beginnend vegetarisch leven!

Lees meer

3-gangen kerstdiner uit de Airfryer + WIN

De feestdagen staan voor de deur en wij gingen de uitdaging aan om een 3-gangen kerstdiner te maken in de Airfryer. Supergemakkelijk, snel en zo kan je ook in een kleine keuken een heus feestdiner op tafel toveren. Zo maakten wij als voorgerecht focaccia’s met dragon-citroenboter, als hoofdgerecht vegetarische wellingtons met paddenstoelen en als nagerecht pavlova met rood fruit. Krijg je er al zin in? Koken in de Airfryer kan dus gewoon deze kerst!

Lees meer

Chocoladechip koekjes met matcha

Koken met thee, dat is niet het eerste waar je aan denkt. Maar waarom eigenlijk niet? Eerder deden wij dit al in dit recept door de bouillon in tomatensoep te vervangen door thee. Wij gingen wederom de uitdaging aan en maakten chocoladechip koekjes met matcha van Evans & Watson. Wij gebruikten matcha met ceremoniële kwaliteit, dat de hoogste kwaliteit biedt in het beschikbare aanbod van matcha. Deze is minder bitter dan een premium of culinaire matcha, perfect voor in koekjes dus!

Lees meer

Vegan klassiekers: Risottokroketjes

Nederlanders zijn dol op kroketten! Oorspronkelijk zijn kroketten natuurlijk gemaakt van rundvlees, maar met dit recept maak je een veganistische variant. Deze krokante kleine kroketjes met risottovulling zijn geheel plantaardig, smeuïg van binnen en heerlijk krokant van buiten. Onze favoriete kookexpert Eke van Koken met Kennis deelde met ons dit recept!

Lees meer

Vind je recept



Nieuwsbrief

ALLE ARTIKELEN VAN DE WEEK ELKE ZONDAG GRATIS IN JE E-MAIL

NIEUWSBRIEF

Schrijf je nu in en ontvang GRATIS 20 pagina’s uit ons boek De Hippe Vegetariër!