Gezondheid

Lekker in je vel zitten, fit de dag beginnen, energie hebben om al je werkzaamheden te volbrengen, rust in je hoofd zodat je stress kunt vermijden en positief gestemd zijn om uitdagingen en problemen het hoofd te bieden. Willen we dat niet allemaal? Aandacht voor voeding, sport en mindfulness helpen je hierbij, maar dat is niet het enige. Een goed glas wijn of koud biertje op zaterdagavond en een bak chocolade-ijs of chips eten met vrienden is minstens net zo belangrijk. Het gaat om de balans en om de juiste keuzes maken. Je buikje rond gegeten? De volgende dag lekker sporten. Lange dagen op kantoor? Neem een ochtend tijd voor yoga. Voor de derde keer op rij uiteten? Maak de juiste keuzes op het menu. Gezondheid, zowel fysiek als mentaal, hoeft helemaal niet ingewikkeld of hard werken te zijn. Elke dag opnieuw kan je slimme keuzes maken om het evenwicht te behouden, daarbij helpen we je in deze rubriek.

Ik gebruikte vitamine B12 neusspray en dit ervaarde ik

Voor vegetariërs en veganisten is het belangrijk om erop te letten dat ze wel alle essentiële voedingsstoffen binnenkrijgen. Vitamine B12 is één van die belangrijke voedingsstoffen. B12 zit alleen in vlees, zuivel en eieren. Vegetariërs dienen hun B12 uit zuivel en eieren te halen en aanvullend uit supplementen. Voor veganisten is het helemaal belangrijk op vitamine B12 supplementen te gebruiken, gezien het niet in plantaardige producten voorkomt. Wat is dan het beste B12 supplement? Ik testte de neusspray voor je!

Lees meer

Eindelijk: Vegan Vitamine D3 supplementen uit korstmos

Als je vegetarisch of veganistisch eet, moet je er extra op letten dat je alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt. Als je gezond en gevarieerd eet, zou je in theorie alles voldoende binnen moeten krijgen. Helaas is dat niet altijd het geval. Daarom wordt het aangeraden om met een dergelijk eetpatroon extra te letten op je inname van eiwitten, ijzer, calcium, vitamine B12, omega 3-vetzuren, jood, selenium en vitamine D. Tot voor kort was er echter nauwelijks veganistische vitamine D op de markt verkrijgbaar. Daarom is er goed nieuws: je kunt nu kiezen voor vegan vitamine D3!

Lees meer

5 manieren om vitamine B12 binnen te krijgen

Veel vegetariërs en veganisten vragen zich af of ze wel alle voedingsstoffen binnenkrijgen. Vitamine B12 is een van de belangrijkste voedingsstoffen om als vegetariër op te letten. Vitamine B12 zit namelijk vooral in vlees! In zuivel en eieren zit ook B12, maar minder dan in vlees. In plantaardige producten zit helemaal geen B12. Hoe zorg je er dan voor dat je genoeg vitamine B12 binnenkrijgt? En waarom is het eigenlijk zo belangrijk? Samen met Pronofit zochten wij de vijf beste manieren uit om B12 binnen te krijgen!

Lees meer

Voedsel van de toekomst

Dagelijks maken we allemaal keuzes die een impact hebben op het milieu, of we daar nu bewust mee bezig zijn of niet. Sta jij wel eens stil bij de keuzes die je maakt? En wat zijn de gevolgen van deze keuzes voor de gezondheid van de mens en van de planeet? Als het op voeding aankomt, zijn we allemaal net even iets kritischer in onze besluitvorming en willen we niet alleen lekker eten, maar er ook een goed gevoel van krijgen. Welke tien voedingsgroepen een positieve impact hebben op het klimaat, vertellen wij je aan de hand van de ‘The Future Foods’-lijst. Deze is samengesteld door Knorr, het WNF en Dr. Adam Drewnowski, directeur van The Center of Public Health Nutrition aan de Universiteit van Washington.

Lees meer

Alles wat je wilt weten over diabetes

Wist je dat diabetes in Nederland vaker voorkomt dan je denkt? Ruim 1,2 miljoen Nederlanders hebben diabetes en daar komen iedere week zo’n 1200 mensen bij. Reden genoeg dus om ervoor te zorgen dat je weet wat diabetes is en hoe je het herkent. Charlotte van Puur Figuur legt uit wat diabetes nu eigenlijk is, wie er een verhoogd risico heeft, hoe je diabetes type 2 herkent en hoe je jezelf kunt laten testen!

Lees meer

Vind alles wat je zoekt


Nieuwsbrief

ALLE ARTIKELEN VAN DE WEEK ELKE ZONDAG GRATIS IN JE E-MAIL

NIEUWSBRIEF

Schrijf je nu in en ontvang GRATIS 20 pagina’s uit ons boek De Hippe Vegetariër!