Sport

Lekker in je vel zitten, fit de dag beginnen, energie hebben om al je werkzaamheden te volbrengen, rust in je hoofd zodat je stress kunt vermijden en positief gestemd zijn om uitdagingen en problemen het hoofd te bieden. Willen we dat niet allemaal? Aandacht voor voeding, sport en mindfulness helpen je hierbij, maar dat is niet het enige. Een goed glas wijn of koud biertje op zaterdagavond en een bak chocolade-ijs of chips eten met vrienden is minstens net zo belangrijk. Het gaat om de balans en om de juiste keuzes maken. In deze rubriek helpen we je op weg met sporttips, want iedere week minstens twee keer een uur fanatiek bewegen doet wonderen voor je! Hoewel je misschien denkt dat het energie en tijd kost, krijg je er alleen maar meer energie en focus voor terug waardoor je beter, sneller en positiever je dag door komt. Bovendien helpt sporten je te compenseren voor al dat lekkere eten. Een ochtend hardlopen om savonds te genieten van wijn en een toetje? Ja graag!

3 groenten die je nodig hebt als sporter

Als (fanatiek) sporter ben je mogelijk meer met je gezondheid en voeding bezig. We eten van kleins af aan al dat groenten en fruit goed voor je zijn. Ze bevatten superveel vitamines en mineralen: een tekort hieraan kan uiteindelijk leiden tot mindere prestaties. Door meer groente en fruit te eten, kun je dit deels proberen te voorkomen en ervoor zorgen dat je goed blijft presteren. Frecious vertelt ons welke drie groenten we absoluut niet moeten vergeten bij het boodschappen doen, omdat deze goed zijn voor onze sportprestaties!

Lees meer

Zo kun je probleemloos zwanger sporten

Misselijkheid en duizeligheid tijdens de zwangerschap, er is bijna geen ontkomen aan. Wanneer deze je er ook nog eens van weerhouden te blijven sporten, dan is dat natuurlijk helemaal vervelend! Patricia ploeger vertelt ons hoe je dit kan voorkomen. Zij is online kindervoedingsexpert, diëtist én moeder. In dit artikel lees je meer over het onderwerp zwangerschap en sporten, waaronder 7 praktische tips om die misselijkheid en duizeligheid te voorkomen. 

Lees meer

Proteïne cookie dough repen

Moeilijk om als vegetariër of veganist aan je dagelijkse portie eiwitten te komen? Nee hoor! Ook als je veel sport zijn er goede alternatieven om aan je dosis proteïne te komen. Dit vegan protein-supplement van Body&Fit is daar het bewijs van. En het is nog heel lekker ook! Wat dacht je van guilt-free koekjesdeeg snoepen voor of na je work-out? Met deze proteïne cookie dough repen kan het. Het deeg maak je met amandelmeel en natuurlijk proteïnepoeder. Niet zo’n fan van repen? Je kunt er ook heel goed energieballetjes van rollen.

Lees meer

Sporteiwitten: alles over whey en caseïne

Eiwitten zijn belangrijk voor een goed spierherstel. Of je nou bodybuilder bent of een “gewone” sporter, je spieren moeten herstellen! Proteïnen (een andere benaming voor eiwitten) helpen bij de herstel én de groei van je spieren. Je sport immers niet voor niets! Je kan extra eiwitrijke voeding hiervoor eten, maar een andere optie is het nemen eiwitsupplementen, zoals shakes. Maar welke moet je dan nemen? En waar moet je opletten? Wij leggen je de basis van verschillende soorten eiwitsupplementen uit!

Lees meer

Vind alles wat je zoekt


Nieuwsbrief

ALLE ARTIKELEN VAN DE WEEK ELKE ZONDAG GRATIS IN JE E-MAIL

NIEUWSBRIEF

Schrijf je nu in en ontvang GRATIS 20 pagina’s uit ons boek De Hippe Vegetariër!