Als we dit kookboek in één woord moeten omschrijven, dan is dat ‘bewust’! Puur Natuurlijk Leven is geschreven door Mirjam Henzen, Zij heeft zich onder training van Dr. Robert Morse verdiept in onder andere cellulaire ontgifting en iriscopie. Een boek bomvol informatie over de verschillende verwerkingsprocessen in het lichaam en hoe voeding hierin een rol speelt. Daarbij kan je uiteenlopende recepten verwachten van uitgeperste sappen, feestelijke dips, soepen, kleurrijke salades en heerlijke bijgerechten. Dit is een kookboek voor de bewuste plantaardige fanaat met een verdiepende twist op een bewuste en gezonde plantaardige levensstijl.

Terug naar de basisch
Mirjam beschrijft op een zeer uitgebreide wijze haar bevindingen over de werking van ‘basisch’ in het menselijk lichaam. Zij gaat in op het in balans brengen van de zuur-base-verhouding. Deze wordt gemeten aan de hand van de pH-waarde. Wellicht heb je hier al eerder van gehoord als je wat meer in de scheikundige termen zit; pH staat voor de maat van de zuurgraad in een waterige oplossing. Wellicht denk je nu nog steeds ‘wat staat hier nou precies?’. Mirjam legt haarfijn uit welke processen zijn betrokken bij de opname van voeding en de interactie van het spijsverteringsstelsel. Onwijs leerzaam en zeker een mooie toevoeging op de plantaardige recepten!

Dit boek straalt gezondheid uit! De natuurlijke kleurtinten maken het kookboek zeer aantrekkelijk om doorheen te bladeren, dit nodigt uit om rustig de tijd te nemen. De fotografie sluit volledig aan bij de rest van de stijl van het kookboek. Dit is een groot pluspunt! Het andere grote pluspunt is dat dit boek niet alleen een kookboek, maar ook een dikke bundel is van informatieve teksten over gezondheid.

Nadat je je hebt ingelezen over het lichaam, is het tijd om aan de slag te gaan! Zodra je bij de inhoudsopgave bent beland, word je verrast met een scala van recepten waar je echt alle kanten mee op kan. Van sappen tot dips en van salades tot nagerechten, er is voor ieder wat wils en in de recepten maak je zelfs kruidenmixen helemaal zelf! Sommige recepten hebben wat meer de tijd nodig dus houdt daar wel rekening mee. De tijdsduur staat overigens overal goed aangegeven dus dat helpt met de voorbereiding.

Puur Natuurlijk Leven is zeker een aanrader als je je wat meer wil verdiepen in de werking van het lichaam en de processen die daarbij een rol spelen. Het is ook geen verkeerd boek om in de boekenkast te hebben staan als je plantaardig eet of vaker plantaardig zou willen eten. Het is een boek vol heerlijke, gezonde en bewuste recepten en al helemaal als je fan bent van de plantaardige keuken!

Ben jij benieuwd geworden naar Puur Natuurlijk Leven? Of heb jij dit boek al in huis? Laat het ons weten in een reactie, op Instagram of Facebook. Wij zijn benieuwd!

Puur Natuurlijk Leven
Mirjam Henzen