Print Friendly, PDF & Email
5/5 - (1 stemmen)

Morgen is het zover! Dan begint onze Recharge-week. In zeven dagen laden we onszelf opnieuw op, om in 2016 te genieten van meer energie, focus en geluk. Want als je iedere dag alleen maar aan het rennen en stressen bent, tijd verspilt aan dingen waar je eigenlijk niet blij van wordt, dan is het leven een stuk minder leuk. De Recharge-week helpt je om je lichaam te detoxen van gifstoffen en stress, helpt je prioriteiten stellen en helpt je om na een week je energie en focus weer richting te geven. Heb jij je nog niet aangemeld? Dat kan vandaag nog! Koop via deze link het VIP-programma van de 7 Day Recharge voor 39 euro ipv 99 euro (met kortingscode dehippevegetarier), lees de manual en start morgen. Lees hier hoe je je voorbereid op deze week!

Hoor je hier voor het eerst over? Lees dan dit blog!

Praktische voorbereiding
Om goed van start te gaan met de Recharge-week is een praktische voorbereiding belangrijk. Uit eigen ervaring raad ik je de volgende dingen aan:

  1. Zorg dat je de online omgeving van de 7 Day Recharge verkent hebt. Het is een heel mooie en overzichtelijke website, maar wel handig om van te voren even te kijken waar alles staat. Nadat je je hebt ingelogd vind je onder het kopje ‘downloads’ alles wat je nodig heb: manual, receptenboekje, yogafilmpjes, meditatie-oefeningen en dagopdrachten.
  2. Neem even de tijd om de manual te lezen. Deze kan je downloaden in je eigen online omgeving onder ‘downloads’. In deze korte handleiding wordt er precies uitgelegd wat je in de week kan verwachten zodat je je mentaal en praktisch hierop kan voorbereiden. Lees in het ideale geval ook het boek ‘Recharge in 7 dagen’ dat je thuis gestuurd krijgt nadat je je hebt aangemeld.
  3. Denk alvast na over je weekmenu. Tijdens de Recharge-week eet je zeven dag lang plantaardig, zoveel mogelijk glutenvrij en zonder suiker, cafeïne en alcohol. Inspiratie hiervoor vind je in het receptenboekje dat je kan downloaden in je eigen online omgeving samen met de bijbehorende boodschappenlijst. Uiteraard kan je ook zoals ik je eigen weekmenu samenstellen aan de hand van je voorraadkast of met recepten van De Hippe Vegetariër. Is dit voor jou een enorme verandering? Begin dan al eerder met het afbouwen van suiker, alcohol en cafeïne zodat je lichaam er stap voor stap aan kan wennen.
  4. Je moet deze week naast iedere dag 30 minuten bewegen, ook drie keer één uur intensief sporten. Plan deze momenten dus alvast in je agenda en bedenk wat je gaat doen. Alles sporten zijn goed, zolang je er maar lekker van gaat zweten en je jezelf uitdaagt!
  5. De Recharge-week gaat over opruimen. In je lichaam, in je hoofd, in je leven. Begin de Recharge-week dus met een opgeruimd huis en een opgeruimde werkplek. Dat kan een goede start alleen maar ten goede komen! Zorg ook dat je een opgeruimde agenda hebt met naast je werkverplichtingen zo min mogelijk afspraken: deze week heb je een afspraak met jezelf.

Mentale voorbereiding
Tijdens de Recharge-week volg je een redelijk strikt dagprogramma. Je daar alvast mentaal op voorbereiden is geen overbodige luxe! Morgen sta je namelijk zonder snoozen een half uur eerder op dan normaal en begin je je dag met een yogasessie en een koude douche. Aiiii, inderdaad. Maar geloof me: kickstart van je dag! Daarom hier alvast een inkijkje in de gemiddelde Recharge-dag:

  • Je staat 30 minuten eerder op dan normaal (zonder snoozen!).
  • Deze tijd gebruik je om een goede start van je dag te hebben met een yoga-oefening, een koude douche en een rustig ontbijt aan tafel.
  • De hele dag door eet je ‘clean’. Dat wil zeggen, vooral verse groenten, vers fruit, verse kruiden, noten en zaden, volkorenproducten (of liever nog glutenvrij) en veel water. Je eet geen vlees en vis (easy!), zuivel, eieren, suiker, bewerkt zout, gluten, cafeïne, alcohol, kunstmatige zoetstoffen, bewerkte producten, onnatuurlijke toevoegingen.
  • Je werkt op kantoor volgens de prioriteitenlijst die je de dag van te voren hebt gemaakt.
  • Je werkt maximaal 1 uur achter elkaar en neemt daarna 5 minuten pauze.
  • Gedurende de dag let je een aantal keer bewust op je ademhaling of doe je een korte meditatieoefening (klinkt ingewikkeld, is het niet).
  • Je neemt minimaal 30 minuten de tijd om te bewegen: wandelen, fietsen, etc.
  • Drie keer per week beweeg je een uur intensief, jij kiest de sport, zolang je het maar doet.
  • Gedurende de dag voer je een speciale dagopdracht uit die je smorgens in je online omgeving vindt.
  • Savonds maak je je prioriteitenlijst voor de volgende dag, schrijf je kort de hoogtepunten van je dag op en vink je je Recharge scorecard af.
  • Na 20.30 alle schermen uit: geen telefoon, laptop of televisie meer.
  • Op tijd naar bed: minimaal 7 uur slaap

Met deze praktische en mentale voorbereiding moet het helemaal goed komen deze week. Nog één nachtje geduld en dan gaan we morgen aan de slag met onszelf!

Vragen? Het Recharge-team staat altijd voor je klaar! Je kan hen bereiken via een mailtje naar [email protected] of via 085 401 2444.


Wil je alsnog meedoen? De aanbieding voor 39.- euro blijft geldig t/m 31 januari! Na het kopen van het VIP-pakket kan je 12 maanden lang gebruik maken van de Recharge-omgeving!

Maak gebruik van de aanbieding:

  • Meld je aan via deze link, scroll naar onderen, kies voor het VIP-account, gebruik de kortingscode dehippevegetarier en schrijf je in voor de 7 Day Recharge (12 maanden geldig, inclusief het boek dat wordt thuis gestuurd) voor in plaats van 99.- euro.
  • Zodra jij je hebt aangemeld voor het programma, ontvang je een mail met je inloggegevens. In de member area vind je alle informatie waarmee jij je kunt voorbereiden op je 7 Day Recharge.
  • Klaar voor de start? Recharge! Wil je het niet alleen doen? Meld je dan vooral aan op de Recharge Facebookpagina en deel je ervaringen en mij en andere lezers!
Summary
Recharge: voorbereiding
Article Name
Recharge: voorbereiding