In haar nieuwste kookboek laat Katy Beskow zien dat veganistisch koken helemaal niet moeilijk, duur of tijdrovend hoeft te zijn. In dit mooie boek deelt zij al haar favoriete, super simpele gerechten die uit niet meer dan 5 ingrediënten bestaan! Lees snel verder voor onze review van 5 ingrediënten vegan van Katy Beskow!

5 ingrediënten vegan
Als moderne vrouw en onderneemster geeft Katy Beskow veel om haar tijd én gezonde voeding. Werk combineren met vrije tijd, lekker eten én een gezond lijf is haar missie. Met dit boek wil zij het voor iederéén toegankelijk maken om een goede maaltijd op tafel te zetten zonder dat je hier iets voor hoeft in te leveren. Zij biedt in dit boek daarom veel basisrecepten aan die je als bouwstenen kunt gebruiken voor jouw routine en gerechten waar jij altijd op terug kan vallen. Zo heb jij ook op die drukke dag waar je even nergens meer puf voor hebt (en die hebben we allemaal weleens) toch iets achter de hand. Katy geeft tips voor het preppen van maaltijden voor meerdere dagen en geeft aan welke recepten ingevroren kunnen worden zonder dat de kwaliteit verloren gaat.

De vormgeving van dit boek vind ik persoonlijk erg mooi. Er is duidelijk veel zorg aan besteed, en het design ondersteunt de inhoud in plaats van dat het ervan afleidt. De kaft is zoals je ziet gekleurd met een trendy zachtroze. Het enige wat ik hierop aan te merken heb is dat het boek daardoor misschien minder snel opgepikt zal worden door de mannelijke veganist/kok. Jammer in mijn optiek, want de recepten zijn werkelijk voor iedereen geschikt! Er staan veel foto’s in, op elke pagina wel, en van hoge kwaliteit. De stijl is eenvoudig maar verzorgd, precies zoals Katy’s kookstijl.

Ook de gerechten zijn simplistisch, maar hebben toch een luxe uitstraling. De gerechten zijn dan ook prima te koken voor een etentje met of zonder tijdnood! Nog nooit was vegan koken zo makkelijk en goedkoop. De recepten zijn uiterst slim ontwikkeld en door de jaren heen geperfectioneerd. Katy vindt gezond eten zonder dierlijke producten belangrijk, maar wie heeft er tegenwoordig nog tijd om uren in de keuken te staan? De recepten zijn realistisch en haalbaar voor elke dag van de week. Een paar gerechten waar mijn oog op viel zijn de pappardelle met romige witte-wijnchampignons, wortel-koriandervelouté, carrotcake-pap en victoria spongecake in een mok. In totaal bevat dit boek 100 makkelijke en snelle recepten!

Ik ben ontzettend enthousiast geworden over dit boek en wat Katy Beskow ons verder nog te bieden heeft. Deze nieuwe manier van koken is ontzettend efficiënt zónder in te leveren op smaak, uiterlijk en gezondheid. Veganistisch koken wordt op deze manier toegankelijk voor werkelijk íedereen, van student met weinig te besteden tot iedereen met een drukke baan. Kortom: een must-have voor iedere moderne vega(n)!

Benieuwd geworden naar 5 ingrediënten vegan, of heb je het al in je bezit? Laat het ons weten in een reactie, op Instagram of Facebook. Wij zijn benieuwd!

5 ingrediënten vegan
Katy Beskow