Little Green Kitchen is het vegetarische kookboek dat helemaal kids-proof is! David Frenkiel & Luise Vindahl zijn het duo achter Green Kitchen Stories en brachten met Little Green Kitchen een nieuw boek uit. Wij konden ons geluk niet op! De kookboeken van het gelijknamige blog Green Kitchen Stories staan namelijk boordevol vegetarische recepten. Na de eerdere publicaties: Green Kitchen Everyday, Green Kitchen Travels, Green Kitchen Smoothies en Green Kitchen at Home, is het nu tijd voor de 5e in de reeks!

The Green Kitchen
De auteurs van de vegetarische blog The Green Kitchen groeien mee met hun gelijknamige boeken, of andersom eigenlijk, de boeken groeien mee met David & Luise. Inmiddels is ook hun gezin gegroeid en zijn David & Luise gelukkige ouders van een drietal vrolijke kinderen, en daarom werd het ook hoog tijd voor een kids-proof kookboek. Het gezin heeft Scandinavische roots, zo komt Luise oorspronkelijk uit Denemarken en is David Zweeds. Momenteel woont het gezin in Stockholm met hun dochter Elsa en zoons Isac en Noah.

Little Green Kitchen
In Little Green Kitchen delen David & Luise alle recepten die zij voor en samen met hun kinderen graag maken. Dit betekent dat alle recepten kids proof zijn! Maar stop vooral niet met lezen als je niks met kinderen hebt, want de recepten zijn vooral erg toegankelijk en helemaal niet kinderachtig. Luise & David koken niet apart voor hun kinderen en dit boek is daarop zeker geen uitzondering. Want, twee maaltijden koken iedere avond, daar wil je niet aan beginnnen. Dit boek is naast een verzameling van vegetarische recepten ook een handboek om helpende handjes aan het werk te zetten. Speciaal voor de helpende handjes in de keuken, staat het boek vol met karweitjes en klusjes waar kinderen bij kunnen helpen. Want samen koken is stiekem ook heel gezellig én daarnaast is hulp altijd welkom.

De recepten in Little Green Kitchen, zijn zoals we gewend zijn, allemaal vegetarisch én zitten boordevol groenten en ingrediënten die kinderen lekker vinden, maar waar ook volwassenen blij van worden. Daarnaast bevatten alle recepten upgradesuggesties voor volwassenen: ideeën voor extra pit, groente, smaak, texturen en toppings. En die toppings zijn natuurlijk niet alleen voor volwassenen, ook de jonge fijnproevers mogen zich hier aan wagen. Belangrijk is dat de basis van de maaltijd hetzelfde blijft, en dat het hele gezin dezelfde maaltijd kan eten. Ik denk dat je heel gelukkig wordt van de recepten in dit boek, waaronder het recept voor groene soep met roomwolkjes, of het recept voor wortel gemberburgers met romige aardappelsalade. Ook het recept voor een bakplaat van zoete aardappel, rijst en pinda’s is iets om heel gelukkig van te worden!

Little Green Kitchen is opgedeeld in logische hoofdstukken, zo begint het boek met doordeweekse maaltijden, gevolgd door feestjes, lunchtrommelfavorieten (ook kantoor-proof!), snacks en drankjes, sauzen en specials en tot slot, toetjes. De vormgeving is vrolijk, met natuurlijke kleuren en tafels waar je meteen wilt aanschuiven. Het grootste gedeelte van de recepten in Little Green Kitchen dragen het label ‘doordeweekse maaltijd’. De doordeweekse gerechten zijn namelijk de grootste uitdaging in beperkte tijd, en die komen natuurlijk het meest voor! Ideaal dus, want 5 dagen op rij een voedzame en creatieve maaltijd op tafel toveren, dat is zo makkelijk nog niet.

Al met al..
Een boek dat vol staat met vegetarische recepten met groenten in de hoofdrol, waar niet alleen kinderen maar ook volwassenen blij van worden. Ik vind het een winnende combinatie en ik ga zelf ook absoluut meer recepten maken uit Little Green Kitchen. Gewoon voor mezelf, zonder kinderen 😉 Ik beginnen met de courgettecarbonara met ‘pancetta’ van pastinaak. YUM!

Wat vind jij van het vegetarische kookboek Little Green Kitchen? Laat het ons weten in een berichtje via de website, Instagram of Facebook. We zijn benieuwd!

Little Green Kitchen
David Frenkiel & Luise Vindahl