De Britste tv-kok Hugh Fearnley-Whittingstall introduceert met zijn nieuwste kookboek Eten als de beste een bundel vol kennis en feiten over gezonde voeding en zeven basisprincipes die een basis leggen voor een gezond en duurzaam dieet. Met zijn zevende River Cottage-boek wordt er nog meer verdieping gelegd op zowel gezonde als lekkere voeding. Zeker in deze tijd zijn veel mensen zich bewuster gaan bezighouden met een gezondere levensstijl en daar sluit dit boek naadloos op aan!

7 levensveranderende adviezen
Hugh begint zijn boek met het uitleggen van 7 basisprincipes met levensveranderende adviezen. Met vooral de boodschap: kies natuurlijke voeding (voeding van een natuurlijke oorsprong die niet of zo min mogelijk bewerkt is). Hij pleit voor gezonde voeding die goed is voor je darmen, een gezond gewicht behouden, voeding die bijdraagt aan de mentale gezondheid en ga zo maar door. De basisprincipes zijn overzichtelijk verdeeld in zeven hoofdstukken zodat je naast de inspirerende recepten ook de onderbouwing van de recepturen uitgelegd krijgt.

Gezondheid boven alles
De eerste stap naar gezonde voeding is het kiezen voor natuurlijke ingrediënten die zo min mogelijk bewerkt zijn. Met een infographic over het pure product maakt Hugh dit duidelijk. Uien in vergelijking met gefrituurde uienringen die 45% uit ui met bewerkt meel en zout bestaan, is er tussen het bewerkte versus onbewerkte product een groot verschil. Hiermee zie je dus dat bewerkte producten ver weg staan van pure voeding en je hiermee niet de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Na het eerste basisprincipe volgen nog zes andere die stuk voor stuk super interessant zijn om te lezen!

Met maar liefst 100 diverse recepten kan je vervolgens aan de slag in de keuken! Bijvoorbeeld met een heerlijke wittebonenpaté met rauwkost of zelfgemaakte vegan kimchi. Afwisselend met voedzame super salades en goedgevulde soepen zodat je naast je dagelijkse portie groente goed verzadigd bent en niet gauw meer gaat snoepen.

Eten als de beste is geen dieet boek, maar juist een guide naar een gezondere en duurzame levensstijl met smaakvolle recepten waarmee je alle kanten op kan! De zeven basisprincipes zijn onwijs fijn als richtlijn om naast gezonder te koken ook beter voor jezelf te zorgen. Met de zomermaanden in aantocht is dit boek zeker een aanrader om wat lekkerder in je vel te zitten!

Ben jij benieuwd geworden naar Eten als de beste? Of heb jij dit boek al in huis? Laat het ons weten in een reactie, op Instagram of Facebook. Wij zijn benieuwd!

Eten als de beste!
Hugh Fearnley-Whittingstall