Charlotte de Jong heeft haar debuut gemaakt met het eerste boek op haar naam. Wij kenden Charlie’s Kitchen al van haar blog, waarmee zij in 2019 de award foodblogger van het jaar won. We vinden het super leuk dat zij haar favoriete recepten nu heeft uitgegeven in een kookboek. Lees hier onze review van het mooie boek Charlie’s Kitchen van Charlotte de Jong!

Charlie’s Kitchen
In Charlie’s Kitchen draait het allemaal om balans. Genieten, maar met aandacht voor het lichaam om je optimaal goed te voelen. De Jong is naast blogger en auteur ook online gezondheidsdeskundige en transformatiecoach. Zelf heeft zij ook ervaren dat meer aandacht voor je behoeftes je veel rust kan brengen. Haar reis heeft haar gelukkiger en gezonder gemaakt. Nu deelt zij al haar bevindingen met ons. Met makkelijke recepten waar je geen uren voor in de keuken hoeft te staan, laat De Jong zien hoe makkelijk en leuk gezonder eten kan zijn. Dit kookboek gaat over bewustzijn en optimaal genieten van het leven.

Het boek is gebaseerd op drie voedzame maaltijden per dag. Het is dan ook heel simpel opgedeeld in ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes. Er is ook nog een laatste hoofdstuk met de titel ‘lekker genieten’, omdat je niet altijd alleen maar gezond hoeft te eten. Aan het begin vind je 10 algemene tips voor een meer gebalanceerd leven. Foto’s van gerechten zijn vormgegeven alsof ze erin zijn geplakt, wat een speelse look creëert die goed past bij de luchtigheid van het boek. Het gehele boek heeft een frisse uitstraling.

De recepten zien er heel toegankelijk en simpel uit. Ook de ingrediëntenlijsten en bereidingswijzen zijn echt verbazingwekkend kort, love it! Geen uren in de keuken voor een voedzame maaltijd, de meeste recepten uit dit boek staan zo op tafel. Zo vind je er een heleboel ontbijtrecepten, want dit is het belangrijkste eetmoment van de dag. Tussen de snacks vind je bijvoorbeeld een healthy amandel chocoladefudge, en voor de lunch pompoensoep met gember, sinaasappel en ricotta. Ook staan er in Charlie’s Kitchen heerlijke verwen gerechten zoals de vierkazenquiche met port. Balans in je eetpatroon kan soms zo lastig lijken. Slimme recepten en genoeg variatie is het antwoord, en dat is in Charlie’s Kitchen heel goed gedaan.

Dit vrolijke boek heeft echt een heleboel leuke recepten voor de doordeweekse dag. Het laat zien dat gezondheid en genieten heel goed hand in hand gaan, en dat een gezonde balans tussen de twee de oplossing is. Niet alle recepten zijn vegetarisch, maar toch zeker wel een groot deel. Hier staan zeker recepten in waar je je goed bij kan voelen!

Ben jij benieuwd geworden naar het kookboek Charlie’s Kitchen? Of heb je het al in je bezit? Laat het ons weten in een reactie, op Instagram of Facebook. Wij zijn benieuwd!

PS. Wil jij blijvend minder vlees eten en vaker vegetarisch, maar lukt het je niet om je eetpatroon te veranderen? Of heb je een vriend(in) die hulp kan gebruiken? Koop dan nu onze online cursus vleesminderen in 15 dagen! Je krijgt 5 euro korting met de code DEHIPPEVEGETARIER. Na de cursus geniet je gegarandeerd van een nieuw eetpatroon!

Charlie’s Kitchen
Charlotte de Jong
EAN: 9789023016397