Print Friendly, PDF & Email

Dit zijn de top 5 artikelen voor (beginnende) flexitariërs, vol met praktische tips en informatie om het makkelijker te maken. Klik snel door als je overweegt om een dagje minder vlees te gaan eten!

10 redenen om flexitariër te worden
Dat het consumeren van veel vlees niet goed is, lees en hoor je steeds vaker. Het dagelijks eten van vlees en vis heeft grote gevolgen voor het milieu, je gezondheid en voor het dierenwelzijn. Veel mensen zijn zo gek op (of gewend aan) het eten van vlees en vis dat zij dit niet kunnen laten staan. Dat hoeft ook niet, wél zouden we er wat minder van kunnen gaan eten! Flexitariër wordt dat genoemd: afwisselend vlees, vis en vegetarisch eten. Want vegetarische gerechten, boordevol groenten, granen en peulvruchten kunnen verrassend lekker zijn. Bovendien heeft het minder eten van vlees en vis een enorm positief effect op mens, dier en milieu!

De impact van 1 dag in de week geen vlees eten
Één dag in de week geen vlees eten. Voor sommige mensen klinkt dat logisch, voor anderen is het een zware opgave. Maar wist je dat het produceren van 1 kilo rundvlees net zoveel energie kost als drie uur lang autorijden terwijl thuis alle lichten branden en het daarnaast te vergelijken is met drie maanden non-stop douchen? Kortom: flexitariër worden en dus minstens 1 dag in de week geen vlees eten is écht de moeite waard. Want als wij allemaal slechts 1 dag in de week geen vlees zouden eten, maken we al een enorm verschil voor mens, dier en milieu. Kijk maar…

Hoe vervang je vlees of vis?
Als je minder vlees en/ of vis wilt eten, heeft dit verschillende voordelen voor je gezondheid. Wel is het belangrijk dat hierdoor geen tekorten aan mineralen of vitamines ontstaan. Een aantal vitamines en mineralen komen namelijk in grote hoeveelheden voor in een stukje vlees of vis. Zonder vlees en vis is het nog steeds mogelijk alle vitaminen en mineralen binnen te krijgen met de voeding. Je moet alleen wel de juiste vervangers kennen.

 

 

Hoe kies je een vleesvervanger?
Vlees is op verschillende manieren te vervangen. Dit is niet altijd nodig door middel van een vleesvervanger maar voor veel mensen kan het wel een goed alternatief zijn om bepaalde maaltijden compleet te maken. Ook kan het voor flexitariërs helpen om vaker vegetarisch te eten. Af en toe verlangt men bijvoorbeeld toch naar balletjes door de spaghetti of naar een burger met friet.

2017 wordt het jaar van de flexitariër
2017 wordt het jaar van de flexitariër! Vegetarisch eten gebeurt gelukkig steeds vaker. Er komen meer vegetarische producten op de markt wat meer mogelijkheden met zich meebrengt en mensen kiezen vaker voor een vleesloze dag. Wij worden creatiever met eten en zien in dat vlees laten staan steeds makkelijker wordt. Want zeg nou zelf: zo een vegetarische maaltijd kan toch heerlijk zijn?

 

Ben jij een flexitariër? Of denk je erover om minder vlees te eten? Wij zijn altijd benieuwd naar jouw verhaal! Deel het met ons via een reactie onder dit artikel, of via Facebook, Instagram of Twitter.

Summary
Top 5 artikelen voor (beginnende) flexitariërs
Article Name
Top 5 artikelen voor (beginnende) flexitariërs
Description
Dit zijn de top 5 artikelen voor (beginnende) flexitariërs, vol met praktische tips en informatie om het makkelijker te maken. Klik snel door als je overweegt om een dagje minder vlees te gaan eten!
Author

NIEUWSBRIEF

Schrijf je nu in en ontvang GRATIS 20 pagina’s uit ons boek De Hippe Vegetariër!