Print Friendly, PDF & Email

De Hippe Vegetariër draait voor mij om lekker in je lijf zitten, je gezond voelen en fit zijn. Zelf vind ik deze balans door gezond te eten, regelmatig te sporten, met aandacht om te gaan met mijn lichaam en af en toe goed te feesten en te genieten van het leven. Wat hier ook bij hoort is rust vinden tussen alle drukte door en daar helpt yoga mij bij. Viki Boviatsis van yogastudio Tula in Amsterdam zal ons deze zomer iedere week verrassen met een yogafilmpje dat je thuis kan meedoen voor ontspanning, lenigheid en kracht: ieder lichaamsdeel komt aan bod! Vandaag aandacht voor de benen met een flow die je benen optimaal stimuleert. Kijk het filmpje en doe mee.

Yoga voor de benen
Deze korte serie zorgt voor sterke, gespierde en ook lenige benen. Je zult merken dat dit in het begin lastig is maar naarmate je het een aantal keer gedaan hebt zijn je benen gewend aan de oefeningen en inmiddels zo sterk dat dit geen moeite meer zal kosten!

Utkatasana
Zorg voordat je begint dat je goed staat: je grote tenen raken elkaar aan in je staande houding. Dit doen we als voorbereiding op de Utkatasana. Buig je knieën en duw de knieën naar elkaar toe. Breng de armen omhoog en plaats de handpalmen tegen elkaar aan. Als dit te veel druk geeft in de nek probeer dan je schouders omlaag te trekken en dus weg van je oren. Is dit te veel, breng dan de handpalmen meer van elkaar af en open de armen. Houdt je navel naar binnen ter bescherming van je rug.

Warrior 2
In warrior 2 (virabhadrasana 2 in het sanskrit) is het belangrijk dat je knie niet te veel naar binnen valt. Kijk daarom even naar je knie en duw deze naar buiten, zodat je de knie in lijn laten loopt met je tenen. Probeer je armen mooi sterk te houden. Deze reeks zal alle beenspieren optimaal stimuleren!

Herhalingen
Voor een optimaal resultaat kun je ervoor kiezen de serie een aantal keer te herhalen, bijvoorbeeld te beginnen met 3 keer achter elkaar. Dit kan je uitbreiden naar 10 keer. Een andere uitdaging is om de houdingen langer vast te houden, bijvoorbeeld 5 ademhalingen.

Meer yoga?
Wil je meer? Probeer dan een van de andere yoga sessies voor een ander lichaamsdeel mee te nemen in jouw practice. Heb je meer tijd? Kom dan naar yogastudio Tula in de Spaarndammerbuurt van Amsterdam en doe mee met een van onze lessen. Dan kunnen we samen werken aan jouw spierkracht!

Door gastblogger Viki Boviatsis, www.tula-amsterdam.nl

Summary
Yoga voor de benen
Article Name
Yoga voor de benen
Description
Viki Boviatsis van yogastudio Tula in Amsterdam deelt met ons yogafilmpjes voor ontspanning, lenigheid en kracht. Vandaag doen we oefeningen voor de benen!

NIEUWSBRIEF

Schrijf je nu in en ontvang GRATIS 20 pagina’s uit ons boek De Hippe Vegetariër!