Print Friendly, PDF & Email

Je kan nu toch wel eindelijk echt zeggen dat het weer zomer wordt. Het zonnetje schijnt (meestal dan), het is nu bijna elke dag rokjesdag en we kunnen volop genieten van onze favoriete zomerse snack: ijsjes! Maar hoeveel kan je hiervan eten zonder dat al je werk voor je bikinibody voor niets was? Is het erg of valt het stiekem toch wel mee? Wij zochten de voedingswaarden voor je op!

Voedingswaarden van zomerijsjes

Raketje
Een Raketje bevat (maar!) 40 calorieën, 10 gram koolhydraten (waarvan 9 gram suikers) en 0 gram vet.

Perenijsje (Festini)
Een perenijsje bevat 50 calorieën, 12 gram koolhydraten (waarvan 10 gram suikers) en 0 gram vet.

Split
Een Split bevat 65 calorieën, 12 gram koolhydraten (waarvan 11 gram suikers) en 1,5 gram vet.

Sorbetijs
Drie bolletjes sorbetijs bevat 66 calorieën, 16 gram koolhydraten (waarvan 16 gram suiker) en 0 gram vet.

Bananenijs
Ons Bananenijs gemaakt van één banaan bevat 105 calorieën, 27 gram koolhydraten (waarvan 14 gram suikers) en 0,4 gram vet.

Viennetta
Een portie Viennetta Vanille van 50 gram bevat 120 calorieën, 13 gram koolhydraten (waarvan 10 gram suikers) en 7 gram vet.

Softijs
Een softijsje van de McDonalds bevat 128 calorieën,  22 gram koolhydraten (waarvan 17 gram suikers) en 3,2 gram vet.

Roomijs
Twee bolletjes slagroomijs van Hertog Jan bevat 120 calorieën, 12 gram koolhydraten (waarvan 12 gram suikers) en 7 gram vet.

Cornetto
Een Cornetto Classico bevat 172 calorieën, 19 gram koolhydraten (waarvan 14 gram suikers) en 10 gram vet.

Magnum
Een Magnum Classic bevat 260 calorieën, 25 gram koolhydraten (waarvan 23 gram suikers) en 16 gram vet.

Een ijsje nemen kan dus best, helemaal als je waterijsjes eet! Welke ijsje eet jij het liefst? Laat het ons weten in een reactie of via Facebook, Instagram of Twitter. We zijn benieuwd!

Summary
Van raketje tot magnum: de voedingswaarden
Article Name
Van raketje tot magnum: de voedingswaarden

NIEUWSBRIEF

Schrijf je nu in en ontvang GRATIS 20 pagina’s uit ons boek De Hippe Vegetariër!