Anita Bean, diëtiste en atlete, brengt haar zoveelste boek uit: Praktisch handboek sportvoeding! In dit handboek legt zij op een heldere manier uit hoe je door aangepaste voeding je conditie en sportprestaties kunt verbeteren. Of je nu een competitief atleet bent of gewoon regelmatig sport in je vrije tijd, met dit boek til je je prestaties naar een hoger niveau. Lees hier hoe je dat doet!

Praktisch handboek sportvoeding
Dit boek werd voor het eerst uitgegeven in 1993, toen de wetenschap van sportvoeding nog in de kinderschoenen stond. Er was toen nog maar weinig betrouwbare informatie voor atleten beschikbaar, maar gelukkig is daar inmiddels verandering in gekomen. Nieuwe richtlijnen zijn ontwikkeld en veel gedegen studies zijn gepubliceerd. De meest recente onderzoeken en informatie over sportvoeding zijn bij elkaar gebundeld en vormen een nieuwe versie van het origineel: Praktisch handboek sportvoeding (2.0). Hierin vind je niet alleen praktische richtlijnen, maar ook een stappenplan voor het maken van een persoonlijk voedingsschema. Hoe handig!

De lay-out van dit boek is erg simpel: veel tekst, weinig afbeeldingen. Het boek bevat behoorlijk wat nuttige informatie, maar helaas worden visuele prikkelingen vermeden (afgezien van de tabellen en schema’s dan). Het is een boek van meer dan 200 pagina’s wat door de eentonigheid van de lay-out ietwat ‘saai’ kan overkomen. Mocht je echter geïnteresseerd zijn in sportvoeding, dan zal je dit zeker niet zo ervaren 😉

Inhoud
Het boek bevat 11 hoofdstukken waarbij o.a. wordt ingegaan op de verschillende macronutriënten (koolhydraten, eiwitten en vetten), vitamines en mineralen, sportsupplementen, hydratatie en wedstrijdvoeding. Handige informatie, maar ook veel praktische tips zorgen ervoor dat je aan het einde van dit boek in staat bent een eigen voedingsschema op te stellen.

Ben je een (fanatieke) sporter en wil je je meer verdiepen in sport en voeding? Neem dan eens een kijkje in het Praktisch handboek sportvoeding!

Benieuwd geworden naar het boek Praktisch handboek sportvoeding van Anita Bean of heb je het al in je bezit? Laat ons jouw mening weten via Facebook, Instagram of in een reactie. We horen het graag!

Praktisch handboek sportvoeding