Beoordeel dit artikel

Lekker in je lijf zitten, je gezond voelen en fit zijn vind ik in de balans van gezond eten, regelmatig sporten en af en toe goed te feesten. Wat hier ook bij hoort is de rust vinden, waarbij yoga mij helpt! Viki Boviatsis van yogastudio Tula in Amsterdam verraste ons deze zomer met yogafilmpjes voor thuis. Deze top 5 zorgt voor jouw ontspanning, lenigheid en kracht!

Yoga voor de core
Er zijn eindeloze yoga-oefeningen die je kunt doen voor je core, oftewel het centrum van je lichaam en je buikspieren. Om het gevarieerd te houden laat dit filmpje drie variaties zien, eentje vanuit de downward facing dog, eentje vanuit een zittende houding en eentje vanuit een liggende houding. Het kan zwaar zijn, dus be gentle! Oefening baart kunst.

 

Yoga voor de rug
60 tot 90% van alle mensen in de Westerse samenleving heeft wel eens pijn gehad in de rug. Daarom is het belangrijk dat we onze wervelkolom gezond houden. Velen van ons hebben een zittende baan waarbij je rug nauwelijks beweegt. Maar mobiliteit in de wervelkolom is juist zo belangrijk voor onze rug! Je kunt je wervelkolom gezond en mobiel houden met drie simpele oefeningen die direct voelbaar zijn.

 

Yoga voor de armen
Deze korte, maar snelle sessie voor de armen zal ervoor zorgen dat je binnen enkele weken je boodschappen zonder moeite kunt dragen en ook je armen strand-klaar zijn.

 

Yoga voor de benen
Deze korte serie zorgt voor sterke, gespierde en ook lenige benen. Je zult merken dat dit in het begin lastig is maar naarmate je het een aantal keer gedaan hebt zijn je benen gewend aan de oefeningen en inmiddels zo sterk dat dit geen moeite meer zal kosten!

 

Yoga voor nek en schouders
Velen van ons kennen het wel, stijfheid in de nek en de schouders. Die stijfheid kun je drastisch verminderen met een aantal simpele oefeningen die je in 5 minuten kunt uitvoeren. Een opmerking voordat je begint met het filmpje: als je het lastig vindt om in kleermakerszit te zitten, dan kun je ook op de knieën komen zitten. Bij pijnlijke knieën plaats je een dekentje onder de knieën. Heb je moeite met op de grond zitten, kies er dan voor om op de rand van het bed te zitten. Zo kun je alsnog alle oefeningen goed meedoen.

 

Doe jij aan yoga? Of hebben deze filmpjes jou ergens meegeholpen? Laat het weten in een reactie op de website of via een berichtje op Facebook of Twitter. Ik ben ontzettend benieuwd! 

Summary
Top 5: Yoga filmpjes
Article Name
Top 5: Yoga filmpjes

NIEUWSBRIEF

Schrijf je nu in en ontvang GRATIS 20 pagina’s uit ons boek De Hippe Vegetariër!