Het kookboek Earthy Flavours van Corinne Weijschedé is geschikt voor iedereen die nieuwsgierig is naar plantaardig eten. In dit boek laat Corinne de pracht van de natuur zien aan de hand van de mooiste gerechten en haar jaloersmakende natuurfoto’s. Met dit boek hoopt zij haar lezers te inspireren om wat vaker plantaardig te eten en koken. “Alle kleine beetjes kunnen samen een groot verschil maken.” En daar zijn wij het helemaal mee eens! Benieuwd geworden naar Earthy Flavours? Lees dan snel verder!

Earthy Flavours
Als stewardess maakt Corinne kennis met veel verschillende culturen. Ze krijgt de kans om nieuwe en mooie plekken te ontdekken waarbij zij inspiratie opdoet voor haar recepten. Corinne besloot om van dit boek een cook & look book te maken. Oftewel een boek vol heerlijke recepten, maar ook met natuurfoto’s van onze prachtige aarde. Hiermee neemt zij ons mee op reis naar Bali, Hongarije, Italië en nog veel meer mooie landen. Met dit boek kook je (plantaardig) de hele wereld rond!

De lay-out van dit boek is levendig en vol kleurrijke en prachtige (natuur)foto’s. Het boek begint met een aantal kooktips én een lijstje met basisproducten voor in je keukenkastje. Een goed begin is het halve werk! Wat volgt zijn de recepten. Deze zijn ingedeeld per eetmoment zoals all day breakfast, lunner (lunch & dinner), starters & snacks & spreads, sweet treats en back to basics. Afgesloten wordt er met informatie over bepaalde producten. Over het algemeen een prachtige lay-out, maar soms ietwat rommelig. Sommige pagina’s staan net even te vol met tekst, waardoor afbeeldingen van gerechten pas een aantal pagina’s verder te vinden zijn. Daarnaast zijn er een aantal bijschriften van foto’s die ietwat onduidelijk te lezen zijn. Kleine verbeterpuntjes voor wellicht een volgend boek.

Dit boek bevat een oneindige hoeveelheid aan heerlijke recepten. Het is een mix tussen oude klassiekers en nieuwe, originele gerechten. Gerechten die de reizen van Corinne vertegenwoordigen. Denk hierbij aan gerechten als ocean beach (n)ice cream bowl, creamy penne & more, curry madras en Hungarian style veggie stew. De recepten en de foto’s zien er geweldig uit. Ik kan niet wachten om de gerechten te koken! De recepten zijn overzichtelijk en makkelijk te volgen. Daarnaast zijn de ingrediënten over het algemeen gewoon in de supermarkt te vinden. Geen ongeplande bezoekjes aan natuurwinkels en toko’s.

Earthy Flavours is een prachtig cook & look book met naar ons idee heerlijke plantaardige gerechten. Het boek is een weerspiegeling van vele culturen en laat je dan ook kennismaken met verschillende soorten gerechten. Lekker genieten van voedzame en pure ingrediënten, dat doe je met de recepten uit het boek Earthy Flavours!

Ben je benieuwd geworden naar dit boek of heb je het al in je bezit? Laat ons jouw mening weten via Facebook, Instagram of in een reactie. We horen het graag!

Earthy flavours
Corinne Weijschedé