Simply is het nieuwste boek van Sabrina Ghayour. Misschien ken je haar al als een van onze Veggie Heroes! Sabrina is de ultieme thuiskok die van simpele ingrediënten, recepten en technieken houdt. Net als wij! Zoals Sabrina het zelf verwoordt: ‘In Simply vind je simpelweg lekkere ingrediënten, die simpelweg bereid zijn om simpelweg geweldige smaken te creëren – zo simpel is het!’

Simply
Dit boek is een bundel van makkelijke Midden-Oosterse gerechten, waarin traditionele ingrediënten en bereidingswijzen zijn omgezet naar eenvoudige, toegankelijke recepten. De meeste van ons houden namelijk van gerechten die grotendeels simpel, lekker en het liefst ook goedkoop zijn. Sabrina begrijpt dit maar al te goed en geeft in dit boek meer dan 100 recepten die precies dat zijn. Simpel, lekker en betaalbaar. In dit boek formuleert zij 5 categorieën genaamd Ongedwongen eten, Tradities met een twist, De meltingpot, Iets speciaals en Cake, brood & zoetigheden. Voor al die recepten geldt: wees vrij in het toevoegen en weglaten van ingrediënten. Als je de smaken en bereidingswijzen simpel houdt, krijg je namelijk altijd het beste resultaat en zo meer zelfvertrouwen en enthousiasme voor het bereiden van het soort eten dat je het lekkerst vindt. Dat vinden wij een hele goede boodschap!

Net zoals Sabrina het belang van eenvoud laat zien in haar recepten, is dit ook terug te zien in de lay-out van haar boek. De receptuur is overzichtelijk vormgegeven en qua fotografie zien we wederom weinig onnodige poespas. Het draait om het gerecht en dat is dat. Erg verfrissend in een samenleving waarbij, helemaal qua food fotografie, veel auteurs gaan voor more is more.

Optimale smaak, minimale moeite. Dat is waar het bij de recepten van Sabrina om draait. Geen ellenlange (lastige) ingrediëntenlijsten en moeilijk te volgen bereidingswijzen. Wat een opluchting! Simply draait om eenvoud, maar dat betekent niet dat er niet wordt geëxperimenteerd met verschillende texturen en smaken. Van wentelteefjes met Parmezaan en kerrie tot een tiramisu van witte chocolade met frambozen & pistachenoten. Sabrina blijft ons verrassen met heerlijke mogelijkheden.

Ik ben toch wel erg fan geworden van dit boek. Simply staat voor eenvoud, maar het is juist die eenvoud die ervoor zorgt dat lekker en gezond eten voor iedereen toegankelijk blijft. Iets wat ik erg belangrijk vindt@ Daarnaast is het natuurlijk erg leuk om eens een kijkje te kunnen nemen in de Midden-Oosterse keuken zonder dat je je aan allerlei traditionele bereidingswijzen hoeft te houden. Kortom, echt een aanrader!

Ben jij benieuwd geworden naar Simply? Of heb jij dit boek al in huis? Laat het ons weten in een reactie, op Instagram of Facebook. Wij zijn benieuwd!

Simply
Sabrina Ghayour