Maak kennis met het vegan boek voor beginners! Zou je vaker een dagje vegan willen eten, maar weet je niet waar te beginnen? Die vraag krijgen wij ook vaak op ons blog, en wij weten als geen ander dat dit best een uitdaging kan zijn. Vragen zoals het voldoende binnenkrijgen van de juiste voedingsstoffen als je geen dierlijke producten meer eet, komen vaak voorbij. Met het geweldige kookboek Be more vegan van Niki Webster kan je de plantaardige keuken of levensstijl induiken met alle tips, adviezen en handvaten uit het boek. Lees in dit artikel onze review van Be more vegan!

Waarom vegan?
Niki vertelt over haar ervaring met het worden of zijn van een vegan. Al sinds jonge leeftijd houdt zij niet van vlees omdat het idee van een dier eten niet goed voelde. Thuis werd zij beschouwd als een kieskeurige eter en dat maakte het eten niet makkelijker. Langzamerhand veroverde ze haar plek in de keuken en is ze aan het experimenteren geslagen. Sindsdien is Niki niet meer gestopt met koken en dit evalueerde tot een receptenbundel vol met gevarieerde vegan recepten. Daarnaast bevat het boek ook tips en voorbeeldvragen die je kan verwachten met de start van een vegan lifestyle.

In het hoofdstuk ‘de perfecte balans’ beschrijft Niki dat het eigenlijk onmogelijk is om de hele tijd ‘perfect’ te eten. Met een paar richtlijnen maakt zij inzichtelijk dat er vijf elementen een rol spelen in een gezond eetpatroon. De schijf is zo ingedeeld dat je het volgende eet: 40% fruit en groente, 38% zetmeelrijke koolhydraten, 13% eiwitrijke voeding, 8% calciumrijke voeding en 1% oliën en andere vetten. Hierbij geeft Niki ook een kleine toelichting bij de producten die bij deze voedingsgroepen horen zodat je duidelijk weet wat waarbij hoort. De recepturen sluiten goed aan bij de richtlijnen die Niki heeft opgesteld. In de hoofdstukken ontbijt, lunch, avondeten, snacks & extra’s en zoet vind je gevarieerde en voedzame recepten, die ook nog eens heel lekker zijn!

Kleurrijk en feestelijk
Je ziet dat er goed is nagedacht over de fotografie en vormgeving van dit kookboek. De fotografie en foodstyling is door Niki zelf gedaan, en het zijn echt prachtige plaatjes geworden! Van overheerlijke fruitsmoothies tot aan hartige hoisin-jackfruit-burrito’s. In de recepturen geeft Niki kleine tips hoe je bepaalde stappen in een receptuur moet aanpakken. Hoe vouw je bijvoorbeeld op de beste manier een burrito? Niki vertelt het je!

Be more vegan is absoluut een goed kookboek voor de beginnende veganist of nieuwsgierige kok(in) die een uitstapje wilt maken naar de plantaardige keuken. Een heerlijke aanvulling in je boekenkast!

Ben jij benieuwd geworden naar Be more vegan? Of heb jij dit kookboek al in huis? Laat het ons weten in een reactie, op Instagram of Facebook. Wij zijn benieuwd!

Be more vegan