Review: Colorful food
Jitske IJlstra

Review: Colorful food

dinsdag 17 mei 2022
‘Colorful food’: alleen de titel maakt ons al vrolijk! Je maakt ons ontzettend blij met kleurrijke recepten. In dit kookboek van Sharon de Miranda vind je diverse gerechten met seizoensproducten. Benieuwd of de rest van het kookboek ons ook zo vrolijk maakt? Lees gauw verder!

Na het voorwoord en de inleiding volgt een playlist met nummers die Sharon luistert tijdens het koken. Wat een superleuke toevoeging is dit! En de nummers zijn zo vrolijk, wij zien onszelf al helemaal dansend de keuken door gaan. Sharon kookt graag met seizoensproducten, zo is het boek dan ook ingedeeld: zomer, herfst, winter, lente. In de hoofdstukken vind je recepten met seizoensproducten, we love it! Na de recepten vind je het hoofdstuk ‘extra’s’. Hier worden wij wel heel nieuwsgierig van... In dit hoofdstuk vind je bijgerechten, sauzen en tips, leuk! Ook staat achterin een lijst met fruit en groenten van de maand. Zo kun je gemakkelijk seizoensgebonden koken. De prachtige foto’s in het boek maakten ons benieuwd naar hoe ze gemaakt zijn. Gelukkig is het laatste hoofdstuk van het boek een ‘making of’ van de foto’s!

Zoals we al zeiden vinden we het beeld in het boek prachtig. Naast foto’s van de gerechten staan er hele vrolijke, speelse foto’s in. Verder is er veel witruimte en geen onnodige extra tekst. Zo leest het boek hartstikke fijn, vinden wij.

De recepten doen de titel van het kookboek eer aan. De gerechten zijn stuk voor stuk colorful food! Met ingrediënten die bij de meeste supermarkten wel verkrijgbaar zijn en bereidingswijzen die voor de meeste mensen goed te doen zullen zijn, krijgen wij ontzettend veel zin om een schort voor te binden en aan de slag te gaan! De recepten staan duidelijk beschreven, wel mist een bereidingstijd en voor hoeveel personen elk gerecht is. Dit is geen vegetarisch kookboek, maar het is erg fijn dat een heel groot deel van de recepten vegetarisch of makkelijk te veganizen zijn!

Al met al...
Wij worden hartstikke vrolijk van ‘Colorful food’. Wij zouden dit kleurrijke kookboek ontzettend aanraden voor vegetariërs en flexitariërs. Voor veganisten is de keuze iets minder groot, al zijn voor veel van de niet-veganistische ingrediënten tegenwoordig meer dan genoeg vervangers te vinden.

Ben jij benieuwd geworden naar Colorful food? Of heb jij dit boek al in huis? Laat het ons weten in een reactie, op Instagram of Facebook. Wij zijn benieuwd!

Colorful food
Sharon de Miranda