REVIEW: De Ayurveda keuken
Karlijn Swaen

REVIEW: De Ayurveda keuken

maandag 22 augustus 2022
Voedsel is onze brandstof om te leven. Maar daarnaast heeft eten ook nog een veel groter aspect van ons leven. Zo kunnen wij er met de juiste voeding voor zorgen dat onze lichaam en geest in balans komen. In het kookboek ‘De Ayurveda keuken’ van Anne Heigham word je meegenomen in de wondere wereld van de ayurveda, waarbij je een hoop te weten zult komen. Lees snel verder!

In dit kookboek van 207 pagina’s zal je alles te weten komen over Ayurveda en de bijbehorende keuken. Ayurveda is een levenswijze die de gezondheid van mensen wil verbeteren door lichaam, geest en bewustzijn in balans te brengen. Met dit boek probeert Anne Heigham je te helpen met het toepassen van Ayurvedische culinaire gebruiken.

Het boek begint met een voorwoord en meer informatie tot de Ayurveda. Dit is natuurlijk niet zomaar een onderwerp en deze hoofdstukken zijn dan volgens ons ook een goede toevoeging. Het volgende hoofdstuk gaat over het eten naar de seizoenen, iets wat echt thuishoort in deze keuken. Omdat de Ayurvedische keuken zich ook richt op het verbeteren van de gezondheid vinden we in dit boek ook een hoofdstuk: De keuken apotheek. Hierin vind je allemaal handige tips met simpele huismiddeltjes om bepaalde kwalen te verhelpen.

Dit kookboek is ontzettend leuk aangekleed met getekende animaties! Dit is weer eens wat anders dan de laatste paar kookboeken. Het boek bevat veel pastelkleuren, waar wij gelijk een vrolijk gevoel van krijgen. Het boek bladert fijn door. Door het verschil in lettertype tussen de titel en tekst, en een dichtgedrukt inleiding vinden wij de lay-out voor de recepten erg duidelijk geschreven.

‘De Ayurveda keuken’ bevat 80 recepten voor lichaam en geest. Deze zijn verdeeld in ontbijt, lunch en avondeten, maar ook lekkernijen, drankjes en basisgerechten. Op deze manier heb je, wanneer jij met Ayurveda wilt beginnen, voor elk moment iets bij de hand! De ingrediëntenlijsten zijn soms iets aan de lange kant, maar zo worden er ook alleen maar verse producten gebruikt. De ingrediënten zijn meestal in de supermarkt bij jou in de buurt te vinden. Bij de recepten wordt vermeld voor hoeveel personen het is en hoelang het duurt om het klaar te maken! Niet elk recept bevat een foto, maar wordt dan wel vaak ondersteund door een getekende animatie!

Wij zijn van mening dat dit ‘De Ayurveda keuken’ perfect is voor iedereen die geïnteresseerd is naar de Ayurvedische keuken of eens wat andere recepten wilt proberen. Daarnaast is dit boek ook ontzettend informatief! Echt een aanrader dus.

Benieuwd geworden naar 'De Ayurveda keuken' of heb je het al in je bezit? Laat ons jouw mening weten via Facebook, Instagram of in een reactie. We horen het graag!

De Ayurveda keuken
bol.com | Libris