In Eenvoudig en lekker Libanees koken deelt Fadia Zeidan de lekkerste, authentieke Libanese gerechten uit haar vaderland. Van een tafel vol Mezze tot de lekkerste salades en andere typisch Libanese gerechten en toetjes! Een kookboek vol gerechten om te delen met geliefden, zoals ze dat in Libanon ook graag doen.

Het kookboek ‘Eenvoudig en lekker Libanees koken’ bevat talloze recepten uit Libanon die zijn onderverdeeld in zes verschillende hoofdstukken. In het hoofdstuk ‘De basis’ worden basisrecepten gedeeld, maar krijg je ook een kijkje in de Libanese eetcultuur. Zo vind je hier informatie over de Libanese eetgewoonten, keukengerei dat veel wordt gebruikt en veelvoorkomende ingrediënten. In het tweede hoofdstuk ‘Al Mezza’ vind je de lekkerste Mezze gerechtjes om een tafel mee te vullen. In het hoofdstuk ‘Libanese salades’ staan recepten voor de lekkerste salades en het hoofdstuk ‘Vegetarische gerechten’ staat vol met vegetarische hoofdgerechten, al hoewel veel van de gerechten in de andere hoofdstukken ook vegetarisch zijn. Voor de flexitariërs is er een hoofdstuk met ‘Vlees- en visgerechten’ en het boek sluit af met het hoofdstuk ‘Desserts en zoetigheden’.

Het kookboek is overzichtelijk opgebouwd met aan de linkerkant het uitgeschreven recept en aan de rechterkant een mooie foto van het gerecht. De foto’s stralen een Oosterse sfeer uit met mooie gekleurde doeken en Oosters servies waardoor we ons helemaal in Libanon wanen. Ook zijn er bij elk recept foto’s van de bereidingswijze toegevoegd, wat handig is om te zien hoe je bijvoorbeeld iets moet rollen of vouwen. De recepten zijn overzichtelijk geschreven en niet te uitgebreid!

De recepten zijn toegankelijk doordat de ingrediëntenlijst vaak vrij kort is en je de meeste ingrediënten in de supermarkt kan vinden. De meeste recepten zijn voor 4 personen, maar het staat per recept aangegeven mocht het afwijken! Ook staat de bereidingstijd aangegeven waardoor je weet hoe lang je in de keuken moet staan, heel handig. Zoals in de hoofdstukken staat aangegeven, is ervoor zowel voor vegetariërs als flexitariërs genoeg te vinden in dit boek. Veel vegetarische recepten zijn makkelijk vegan te maken of zijn zelfs al vegan. Dit staat alleen niet aangegeven, dus je moet zelf even speuren naar de vegan gerechten. Over het algemeen is het grootste gedeelte recepten uit het boek vegetarisch!

Ben jij dol op de Libanese keuken of wil jij deze keuken graag ontdekken? Dan is dit boek zeker geschikt voor jou! Wij hebben in ieder geval zin gekregen om de keuken in te duiken om vervolgens samen aan tafel te schuiven met de lekkerste hummus, falafel en een auberginesalades.

Ben jij ook dol op de Libanese keuken en heb jij ‘Eenvoudig en lekker Libanees koken’ al in huis? Tag ons in een foto op Instagram via @dehippevegetarier of #dehippevegetarier. Of laat een reactie achter. Wij zijn benieuwd!

Libanees koken
Fadia Zeidan
€22,95 | Deltas