Eind maart verscheen het nieuwste boek van Fatima El Irari – Elke dag anders, met 90 nieuwe recepten voor familie en vrienden. Misschien kende je Fatima al van haar populaire blog, waarop zij een veelzijdige mix van Marokkaanse classics en moderne favorieten die je doen watertanden deelt. In haar tweede kookboek staan traditionele recepten zoals een heerlijke romige linzensoep maar ook recepten zoals mac and cheeseballs. Fatima geeft in haar boek tips hoe je met een gerecht kan variëren, bijvoorbeeld hoe je een gerecht vegetarisch maakt of kidsproof. Lees hier onze review van het kookboek Elke dag anders!

Marokkaanse gerechten
Fatima El Irari leerde koken in de keuken van haar moeder, waar zowel Marokkaanse gerechten als Hollandse klassiekers zoals stamppot op het menu stonden. Fatima is zelf ook moeder, en in het boek lees je hoe zij op een makkelijke manier de recepten kidsproof maakt. Bij de recepten staat een tip, variatie advies en tip & tricks waardoor de recepten een extraatje krijgen. Een overzichtelijk ingedeeld boek met kleurrijke recepten waar je direct trek in krijgt!

Echte quilty pleasures!
Het boek staat vol gezonde recepten om de dag goed mee te beginnen of de dag zonder veel trek door te komen. Voldoende groente en fruit ontbreekt niet in de gerechten. Maar waar ons oog met name op viel waren de toetjes, cupcakes, taart en cheesecake recepten. Oh, wat zien die er overheerlijk uit! Het is daarmee een leuk kookboek om aan te schaffen als je meer bakervaring wilt opdoen op een laagdrempelige manier.

Elke dag anders is een kookboek vol familierecepten met voor ieder wat wils! Fatima laat zien dat koken superleuk en creatief kan zijn, ook als je een drukke moeder bent met een fulltime job. Juist je kinderen bij het koken betrekken maakt het extra bijzonder. Een paar extra handjes in de keuken is nooit verkeerd en natuurlijk ook nog eens gezellig!

Ben jij benieuwd geworden naar Elke dag anders? Of heb jij dit kookboek al in huis? Laat het ons weten in een reactie, op Instagram of Facebook. Wij zijn benieuwd!

Elke dag anders
Fatima El Irari