Jolanda van HealthyNL helpt jou op weg naar een puur en gezond eet- en leefpatroon. Haar boek Je kan alleen maar winnen staat niet alleen vol belangrijke informatie over voeding en gezondheid, maar ook vol heerlijke, gezonde en eenvoudige recepten! Week voor week zet je stappen om de meest bewuste, gezondste en beste versie van jezelf te worden. Ben je benieuwd geworden naar dit boek? Lees nu onze review!

Jolanda begint het boek informerend. Ze heeft het over waarom we bepaalde dingen beter wel en niet kunnen eten, de effecten van suiker, intoleranties en allergieën. Vervolgens deelt ze lijsten aan gezonde voedingsmiddelen met je, waaronder de categorieën zoet beleg, vleesvervangers en koolhydraatbronnen. Zo kan je heel gemakkelijk die eerste stap zetten naar een gezonder eetpatroon. Hierop volgen een aantal bladzijden met foto’s van de genoemde producten, waarbij ze een kleurcodesysteem heeft gebruikt om duidelijk te maken bij welke supermarkt(en) een bepaald product verkocht wordt. Even daarna beginnen de weekmenu’s. Na elk weekmenu volgen bereidingswijzen van een aantal weekrecepten en een stuk informatie over onderwerpen zoals ademhaling en beweging & kracht. In totaal zijn er vier weekmenu’s. Het laatste deel van het boek bevat nog een heleboel recepten. Deze recepten gaan van dranken tot gebakjes, en van tussendoortjes tot soepen. De recepten staan dus niet allemaal bij elkaar.

Je kan alleen maar winnen is een boek van 151 bladzijden die allemaal goed gevuld zijn. Voor de informerende stukjes staat er veel tekst op de pagina met af en toe een ondersteunende afbeelding. Bij de recepten staan mooie foto’s van de gerechten afgebeeld en verder zijn door het hele boek een paar pagina’s met een leuke quote verspreid. Het boek heeft een zeer speelse lay-out en voelt heel eigen aan de schrijfster.

De recepten in dit boek zijn eenvoudig te maken, zien er heerlijk uit en zijn natuurlijk super gezond. Bijna alle recepten zijn vegetarisch en wanneer ze dat niet zijn, staat er heel fijn bij hoe je het gerecht vegetarisch kan maken. Een aantal van recepten zijn ook helemaal plantaardig. Er zijn ontzettend veel verschillende soorten recepten, wat dit boek extra leuk maakt. Zo staat er een recept in voor het maken van havermelk, maar ook voor het maken van een mango ijsje, of een smeuïge spread. Ook staan er juist recepten in dit boek voor dingen die op het eerste oog niet behoren in een gezonde levensstijl, zoals koekjes en chocopasta. Hoe leuk is dat?

Dit is een boek dat je echt kan helpen bij het veranderen van je huidige levens- en eetstijl. Het zit vol met fijne informatie die duidelijk en enthousiast is geschreven. Een leerzaam boek dat het belang benadrukt van het goed zorgen voor de binnenkant van je lichaam. De receptideeën zijn leuk én lekker en niet te ingewikkeld. Jolanda maakt de eerste stap naar een gezondere leefstijl wat makkelijker door de lijsten met gezonde producten die ze voorin heeft gezet. Het is een boek om er vaker nog eens bij te pakken. Zeker een mooie toevoeging aan je boekenkast!

Ben jij benieuwd geworden naar Je kan alleen maar winnen? Of heb jij dit boek al in huis? Laat het ons weten in een reactie, op Instagram of Facebook. Wij zijn benieuwd!

Je kan alleen maar winnen
Jolanda Bouw