5/5 - (2 stemmen)

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, heeft onlangs het boek ‘Samen op weg naar beter eten’ uitgebracht. Voor dit boek verdiept zij zich in wat gezond eten is, hoe beter eten verbindt en hoe we de wereld figuurlijk beter kunnen eten. Ze hoopt met dit informatieve boek mensen te inspireren om beter te eten: voor zichzelf, hun omgeving en voor de wereld.

Structuur en opbouw
‘Samen op weg naar beter eten’ is opgebouwd uit drie hoofdonderwerpen: Beter eten is beter leven, Beter eten verbindt én Beter eten is de wereld mooier achterlaten. Deze hoofdonderwerpen zijn onderverdeeld in hoofdstukken waarvoor Marit verschillende mensen heeft geïnterviewd, van voedselmakers tot -veranderaars. Het laatste onderwerp wordt opgevolgd door het hoofdstuk De weg naar beter eten, dat een stuk geschiedenis vertelt over de eetveranderingen tot nu toe. Heel interessant om te zien wat de stappen zijn die wij al hebben gemaakt, zonder hier erg in te hebben! Hierna volgt een hoofdstuk met een paar recepten. De opbouw van dit kookboek vinden wij erg leuk, we weten waar we aan toe zijn en welke veranderingen ook wij nog kunnen doorvoeren in ons eetgedrag.

Dit boek bestaat vooral uit informatieve tekst, die af en toe onderbroken wordt door prachtig beeld. Deze foto’s zorgen ervoor dat het boek goed leesbaar is en je echt meegenomen wordt in het verhaal. Ook ondersteunen de beelden de tekst goed. Het zijn namelijk niet zomaar plaatjes; ze vertellen iets. Dit boek is fijn opgebouwd en bevat enorm veel goede informatie voor de weg naar beter eten!

Verhaal
‘Samen op weg naar beter eten’ vinden wij een ontzettend interessant en informatief boek. Met een filosofie waar wij volledig achter staan: laten we samen op weg gaan naar beter eten. Aan de hand van verhalen en meningen van experts op het gebied van voeding wordt aan de lezer overgelaten welke mening zij vormen over deze weg. Dit vinden wij erg mooi gedaan. Door dit boek worden wij enorm geïnspireerd om na te denken over hoe wij zelf onze bijdrage kunnen leveren om de grote problemen in de maatschappij op te lossen.

Wij vinden dit een ontzettend leerzaam boek met prachtig beeld. Wij raden dit boek aan iedereen aan die interesse heeft in duurzaamheid en hoe je dit kunt doorvoeren in je eigen eetpatroon. Zo kunnen we met z’n allen bijdragen aan een beter klimaat en daarmee een duurzame samenleving!

‘Samen op weg naar beter eten’ kun je gratis downloaden door hier te klikken!

Ben jij benieuwd geworden naar dit boek? Wat doe jij in je dagelijks leven om bij te dragen aan een duurzame samenleving?

REVIEW: Samen op weg naar beter eten