‘Seasons moestuin’ is veel meer dan alleen een kookboek. In dit boek vertelt Jessica Koomen je alles over moestuinieren, hoe je jouw moestuin ecologisch verantwoord maakt en over hoe je jouw oogst het beste kunt bewaren. Naast dit alles bevat Seasons moestuin heerlijke vegetarische en veganistische recepten met groenten uit eigen moestuin.

Bij het doorbladeren van dit kookboek wordt al snel duidelijk dat Jessica Koomen echt een expert is op het gebied van moestuinieren. In verschillende hoofdstukken leer je van alles over hoe je ermee moet beginnen, wat je hiervoor nodig hebt, hoe je jouw oogst kunt gebruiken in de keuken en het boek bevat zelfs een zaai- en oogstkalender! De hoofdstukken met de (ruim 100) recepten zijn ingedeeld per soort gewas. Denk aan kool- of stengelgewassen. Zo kun jij snel kijken wat een leuk recept is met jouw oogst.

Als je vaak onze kookboek reviews leest, weet je dat wij houden van veel witruimte. Wij vinden dat rustig lezen en het geeft ons overzicht. Dit boek heeft meer dan genoeg witruimte! Ook vinden wij het lettertype van dit boek bijzonder mooi. Om nog maar te zwijgen over het prachtige beeld. Met de foto’s krijgen we het gevoel alsof we ons zelf in een moestuin bevinden, zo leuk gedaan! Ook worden de recepten vergezeld door prachtige foto’s van de recepten. Om trek van te krijgen!

Wij vinden het natuurlijk heel erg leuk dat alle recepten in dit boek vegetarisch of veganistisch zijn. De ster van elk gerecht is een groente die je thuis in jouw moestuin kunt groeien, super leuk! De recepten zijn heel verschillend. Van een boerenkool-noedelsoep tot koolrabirisotto met saliechips. Bij elk recept staat beschreven voor hoeveel personen het is en de ingrediënten zijn veelal bij de gemiddelde supermarkt te verkrijgen, of uit eigen moestuin natuurlijk! Ook zijn de recepten allemaal niet erg lastig om te maken, maar hebben wel een bijzonder resultaat. Wij vinden de recepten echt hartstikke leuk!

Als je geïnteresseerd bent in moestuinieren, of misschien al een doorgewinterde moestuinier bent, is dit hét kookboek voor jou! Wij krijgen van dit boek helemaal zin om een tuinpak aan te trekken en in de aarde te vroeten. Hoe gaaf is het om een heerlijk gerecht klaar te maken met groenten uit eigen tuin? Wij vinden dit boek echt een aanrader.

Heb jij dit ‘Seasons moestuin’ al in huis? Of had je er al eens van gehoord? Tag ons in een foto op Instagram via @dehippevegetarier of #dehippevegetarier. Of laat het ons weten in een reactie op het blog of Facebook. Wij zijn benieuwd!

Seasons moestuin
Jessica Koomen
€34,99 | Nijgh & Van Ditmar