Wij kunnen ontzettend genieten van een lekkere kom soep! Het liefst met een vers broodje erbij om in de soep te dopen. Rachel Allen is daar net zo gek op als wij en schreef het kookboek “Soep. Bouillon. Brood”. Maar wat voor recepten staan daar dan in? En leest het boek fijn? Wij delen onze mening met jou!

Dit kookboek bevat voor het grootste deel recepten voor soep. Deze zijn ingedeeld in de vier jaargetijden. In deze hoofdstukken vind je soepen die perfect bij het seizoen passen, zodat je niet in de zomer door alle winterse soepen hoeft te speuren. Super handig vinden wij! Maar voordat je bij de recepten komt, lees je een aantal handige hoofdstukken.

Na de inleiding volgt namelijk een hoofdstuk waarin de noodzakelijke kookgerei voor soep gedeeld wordt. Zo kun je alvast alles in huis halen wat je nodig hebt. Na dit hoofdstuk volgt wat uitleg over een aantal ingrediënten. Hierin vertelt Rachel waarom ze bepaalde ingrediënten gebruikt of waar zij ze koopt. Ook lees je in dit kookboek hoe je soepen kunt bewaren en invriezen. Wij maken vaak een extra grote portie soep en bewaren het dan graag, dus dit hoofdstuk is voor ons heel fijn! Het laatste hoofdstuk voordat de recepten volgen gaat over hoe je soep kunt opdienen, hartstikke leuk voor wanneer je gasten over hebt.

Dit kookboek heeft een ontzettend fijne lay-out. Er is veel witruimte, grote letters en prachtig beeld! Bij het doorbladeren van dit boek vinden we snel wat we zoeken en genieten we ontzettend van de mooie foto’s! De recepten staan overzichtelijk uitgewerkt op 1 pagina, met een bijbehorende foto op de pagina ernaast. Onderin de pagina zie je de woorden van de titel van het kookboek staan. Wanneer je in het hoofdstuk soep bent, staat dit woord dik gedrukt. Wanneer je bij de bouillon recepten aangekomen bent, is dit woord dik gedrukt. Zo kun je makkelijk en snel op zoek naar de eerste pagina van een hoofdstuk!

Zoals we eerder al zeiden, staat dit kookboek vol met recepten voor soep! De laatste twee hoofdstukken zijn recepten voor bouillon en brood. Wij vinden het zo leuk om een kookboek vol met soep recepten te hebben. Soep is misschien niet het eerste waar je aan denkt als je iets bijzonders wil koken, maar dit kookboek bewijst het tegendeel! Met heerlijke soepen van licht tot zwaar en van hoofdgerecht tot bijgerecht heeft dit boek voor ieder wat wils.

De meeste ingrediënten in dit kookboek zijn in de supermarkt te vinden en de bereidingswijzen zijn voor elke thuiskok goed te doen! De recepten zijn niet allemaal vegetarisch. Wel zijn ze allemaal makkelijk vegan te maken en staan er genoeg vegetarische recepten in! Ook staat bij elk recept de bereidingstijd en voor hoeveel personen het recept is.

Wij vinden dit een hartstikke leuk boek en ontzettend geschikt voor de flexitariër, vegetariër en voor de creatieve veganist! Wij hebben zin om een soepje op te dienen en hierbij een eigen gemaakte broodje te serveren.

Ben jij benieuwd geworden naar ‘Soep. Bouillon. Brood’? Of heb jij dit boek al in huis? Laat het ons weten in een reactie, op Instagram of Facebook. Wij zijn benieuwd!

Soep. Bouillon. Brood
Rachel Allen