Vegan koken voor een hele familie is voor Maik en Jessica Süter dagelijkse kost. Samen begonnen ze het platform Veganrevolutie.nl en schreven ze het gelijknamige boek. Later brachten ze Vegan Power uit en nu ligt het derde boek voor onze neus: Vegan Familie! Plantaardig eten in een gezin met jonge kinderen kan soms een uitdaging zijn. Wat maak je voor hongerige pubers of juist voor de kleine koters? Kom erachter met ruim 125 recepten in: Vegan Familie!

Waarom vegan?
In het boek wordt verteld waarom Maik en Jessica plantaardig eten, maar zijn er ook deskundigen aan het woord. Er wordt uitgelegd waar een plantaardig dieet goed voor is, of het geschikt is voor kinderen, hoe je tekorten voorkomt en geven de auteurs tips voor de overstap naar een (meer) plantaardig dieet. De voornaamste reden voor hen om vegan te gaan eten was de bewustwording rondom het dierenleed dat gepaard gaat met de enorme vleesindustrie. Ze wilden hun ogen er niet langer voor sluiten en er niet meer aan meedoen.

Het boek begint met een uitgebreide en onderbouwde uitleg over verschillende aspecten van plantaardig eten. Dit is fijne basiskennis over de belangrijkste kanten die bij een veganistisch voedingspatroon komen kijken. Het is een sterk element dat in het boek Walter Bouwmans (huis-en leefstijlarts) en Wendy Walrabenstein (diëtist en wetenschappelijk onderzoeker) aan het woord zijn. Verder is het boek ingedeeld in verschillende categorieën: verjaardag, drankjes, sport, lunchbox, smeersels, borrelplank, lazy sunday morning, pizza night, bbq, feestdagen en familie. Het boek heeft een gezellige uitstraling met mooie receptfoto’s afgewisseld met sfeerfoto’s.

Het boek bevat meer dan 125 recepten en heeft voor elke situatie wel iets lekkers. De recepten zien er aantrekkelijk uit en bevatten ingrediënten die in de meeste supermarkten te vinden zijn. De recepten zijn heel gevarieerd en divers. Zo zijn er recepten voor eiwitrijke smoothies, maar ook voor roze koeken. De recepten zijn een mooie weerspiegeling van een gezin, met verschillende levens en activiteiten, maar vormen wel samen een geheel. Recepten voor jong en oud!

Vegan Familie is een mooie toevoeging op de boekenplank! Het perfecte boek waarin je de ene dag vindt hoe je een plantaardige verjaardagstaart moet maken en de andere dag benieuwd bent hoe je moussaka uit de oven komt!

Vegan Familie
Maik en Jessica Süter
ISBN: 9789082791624