‘Verrukkelijk vegan’ is het kookboek van foodblogger Pauline Bossdorf. Misschien ken je haar wel van Instagram! In dit boek staan recepten die bewijzen dat je zonder al te veel moeite heerlijke plantaardige gerechten op tafel kunt toveren.

Wij hebben dit kookboek natuurlijk even goed doorgebladerd. Na het voorwoord vertelt Pauline Bossdorf in twee hoofdstukken over haar keukenapparatuur, hoe ze boodschappen doet en welke ingrediënten zij altijd op voorraad heeft. Super handig om te weten (en om af te kijken😉). Hierna volgen de recepten. Deze zijn ingedeeld in ontbijt, homemade, door de week, in het weekend, onderweg en zoet. Zo kun je dus precies op zoek naar het thema waar jij voor wilt koken. Vooral het homemade hoofdstuk vinden wij erg leuk! Hierin staan verschillende recepten voor dingen die wij normaal gesproken kant-en-klaar kopen, zoals notenpasta! Ook vinden wij het hoofdstuk ‘onderweg’ erg interessant en handig.

Wij vinden de lay-out van dit kookboek heel mooi. Op de ene pagina staat het uitgewerkte recept en de op de andere pagina een foto van het gerecht. Door de grote, mooie foto’s willen wij het liefst meteen de keuken in duiken! Bovenin elke pagina staat klein de titel van het hoofdstuk, super handig! De fotografiestijl is wat aan de donkere kant, maar dit straalt ook weer een soort klasse uit!

De meeste recepten in dit kookboek zijn redelijk simpel, maar toch mega lekker. De ingrediëntenlijst is over het algemeen niet erg lang (op wat uitschieters na) en de bereidingstijd blijft grotendeels rond de 30 minuten. De recepten variëren van hele alledaagse curry’s tot wat specialere gerechten zoals pompoen gevuld met bloemkoolrisotto. Bij elk recept staat vermeld voor hoeveel personen het is en hoe lang het duurt om te bereiden. Alle recepten in dit boek zijn volledig plantaardig, vrij van geraffineerde suikers en zonder tarwe. Dit boek is dus super geschikt voor veganisten en voor mensen die gevoelig zijn voor tarwe/een glutenallergie hebben.

Wij vinden dit kookboek echt een aanrader voor veganisten en voor mensen met een glutenallergie/liever geen tarwe eten. Maar de recepten in dit boek zijn natuurlijk voor iedereen lekker! Als je zoekt naar een kookboek met lekkere, simpele recepten dan is dit het boek voor jou!

Heb jij al eens van dit boek gehoord of heb jij hem zelfs al in huis? Laat het ons weten in een reactie op het blog, op Instagram of Facebook. Wij zijn benieuwd!

Verrukkelijk vegan
Pauline Bossdorf