REVIEW: Zoet zonder suiker
Tessa Emmen

REVIEW: Zoet zonder suiker

dinsdag 23 mei 2023
Ben je op zoek naar een heerlijk bakboek zonder geraffineerde suikers, lactose en gluten? Dan is 'Zoet zonder suiker' van Kim Sue Palm een geweldige optie! Dit prachtig vormgegeven boek biedt een grote variatie aan zoete baksels. Van smakelijke bites en koekjes tot repen, cakes en truffels. Met behulp van de fijne recepturen maak je de lekkerste zoete baksels die de zoete trek op een verantwoorde manier kunnen stillen. Zoet zonder suiker, het kan écht! Lees snel verder wat wij ervan vonden!

Het boek begint met een voorwoord van Kim waarin zij vertelt over haar liefde voor zoetigheid en hoe ze begon te experimenteren met natuurlijke ingrediënten, om zo gezondere creaties te maken. Haar bedrijf 'Sue' is ontstaan nadat haar gezonde zoetigheden zo in de smaak vielen bij familie en vrienden. Het boek bevat ook informatie over het bedrijf Sue en haar filosofie. Daarnaast vind je een handig lijstje met bijzondere ingrediënten die vaak worden gebruikt in de recepten en een lijstje met de belangrijkste benodigdheden om mee te bakken. De recepten zijn ingedeeld in basisrecepten, koekjes, repen, bites, truffels, en cakes en taarten. Het boek sluit af met een mooi dankwoord en een handige index.

Het boek heeft een mooie lay-out dat past bij de filosofie van Sue. Op de voorkant staat een prachtige foto van een bite, het populairste product van Sue. Op de achterkant staat een vrolijke foto van Sue die een hapje neemt van een van hun bars. Het kleurenpalet is rustig en bestaat voornamelijk uit lichte kleuren en bruintinten, zoals taupe, wat zorgt voor een clean uitstraling. Wij vinden dat dit goed past bij de suiker-, glutenvrije en veganistische recepten in het boek. De meeste pagina's hebben een witte achtergrond, inclusief de pagina's waar de recepten op staan. De foto's van de gerechten zijn simpel gestyled en gefotografeerd, soms op een wit bordje zonder al te veel poespas. De gerechten zijn op zichzelf al een plaatje en hebben niet veel styling nodig om te schitteren. Tussen de recepten door zijn er af en toe foto's te vinden van Kim en haar gezin, wat een gevoel van liefde en warmte overbrengt. Dit past perfect bij de passie en toewijding die Kim in dit mooie bakboek heeft gestoken.

De recepten in dit bakboek zijn niet alleen smaakvol, maar ook gezond! Ze bevatten geen geraffineerde suikers, lactose en gluten. Bovendien zijn ze onderverdeeld in de eerder benoemde categorieën, waardoor je gemakkelijk het perfecte recept voor jouw smaak en voorkeur vindt! Naast handige basisrecepten, zoals frambozenjam en walnootmeel, bevat het boek ook genoeg vegan zoetigheden, waaronder kardemoncake met sinaasappel en pina colada truffels. Zelfs de meer bekende recepten, zoals brownies, zijn op een gezonde manier aangepast, met behoud van de lekkere smaak. Hoewel sommige recepten wat minder gebruikelijke ingrediënten bevatten zijn ze volgens de schrijvers makkelijk te maken. Daarbij is het gebruik van deze ingrediënten het waard, omdat je hiermee gezonde en lekkere gerechten maakt. Elk recept begint met een introductie over een speciaal ingrediënt dat in het recept wordt verwerkt. Daarnaast staat bij elk recept vermeld voor hoeveel personen het is, de bereidings- en baktijd, en welke benodigdheden en ingrediënten nodig zijn.

'Zoet zonder suiker' is een echte aanrader voor iedereen die gezond wil genieten van zoetigheden. Het boek biedt een goede mix van basisrecepten en bijzondere zoete lekkernijen. Kim Sue Palm heeft haar passie en expertise in dit boek gestopt en dat is terug te zien in de heerlijke en gezonde recepten. Of je nu glutenvrij, lactosevrij of veganistisch eet, met dit bakboek kan iedereen genieten van heerlijke zoete baksels.

Benieuwd geworden naar ‘Zoet zonder suiker‘ of heb je dit kookboek al in je bezit? Laat ons jouw mening weten via Facebook, Instagram, Twitter of in een reactie. We horen het graag!

Zoet zonder suiker
Bol.com | Libris