Roos & Murk van Frecious
5 (100%) 1 vote[s]

Regelmatig ontmoet ik bijzondere mensen met een eigen verhaal op het gebied van voeding, sport en gezondheid. Ik vind het zelf ontzettend inspirerend om dit soort mensen te spreken, hun verhaal te horen en te begrijpen waarom zij een ‘foodie’ zijn geworden. Het begint immers niet zomaar, toch? Deze week aan het woord: Roos en Murk, de gezichten achter het bekende slowjuice-merk Frecious. Naar eigen zeggen de Rolls Royce onder de juices, omdat ze nog een stap verder gaan dan coldpressed juices en daarmee een unieke juicefabriek hebben neergezet. Dat maakte mij nieuwsgierig!

100%pureliefdeMensen blij maken
Dat is voor Roos het allerbelangrijkst. En als je de vele klantenreviews van Frecious Slowjuice leest, dan lijkt dat goed te lukken. Om je blij te voelen is het belangrijk gezond en fit te zijn; volgens Roos de basis van alles. Als fysiotherapeut merkte ze dat veel klachten te maken hebben met een opeenhoping van afvalstoffen. Die kun je wel behandelen, maar het is beter als je het probleem bij de kern aanpakt. Dat werd de basis van Frecious.

De Rolls Royce slowjuicer
Uit eigen ervaring – Roos heeft veel last gehad van de ziekte van Crohn – merkte ze dat inname van heel veel verschillende soorten groenten, kruiden en fruit enorm helpt om je goed en dus blij te voelen. Variatie is daarbij cruciaal, maar in haar drukke leven kostte het veel moeite om al dat goeds steeds binnen te krijgen. Op zoek naar de meest efficiënte en effectieve manier, kwam ze uit bij een unieke slowjuicer: de Angel. Dit apparaat is gebaseerd op het principe van ‘goed kauwen’ zodat je lijf alles optimaal absorbeert. Twee vijzels dus die alle groenten, fruit en kruiden heel langzaam kneuzen en malen. In feite een luxe voorkauwmachine dus, die met recht het best denkbare resultaat geeft.

Van een groot kantoor naar een klein keukentafeltje
Roos werkte als zelfstandig fysiotherapeut bij verschillende grote bedrijven. Bij één van deze bedrijven was Murk de personeelsman en zo ontstond er een team. Waar Roos direct geloofde in het concept, had Murk wat meer tijd nodig. Murk zag aanvankelijk vooral risico’s en beren op de weg, maar de resultaten van een pilot-studie trokken hem over de streep. Hij besloot om in het diepe te stappen. Nu richt Roos zich op de juices en Murk zich op de verkoop. De weg is soms lang en uitdagend, maar Frecious oprichten bleek voor Roos en Murk de beste beslissing ooit.

Healthy? Het moet wel leuk blijven
Murk en Roos houden van lekker eten, een drankje en een feestje. Ook Roos wil dat, ondanks haar cronische darmprobleem, nooit opgeven. Dat maakt het leven leuk! En dat kan ook als je zorgt dat je basis goed is dankzij onbewerkte voeding, goede vetten, heel veel verschillende soorten groenten, en niet te vergeten kruiden, specerijen en wat fruit. Voor Murk was de visie van Roos een hele nieuwe ervaring. Voor Frecious was hij niet zo bewust met voeding bezig. Lange dagen en weinig tijd maakten het hem lastig. Herkenbaar? Murk vond in Frecious een gemakkelijke en doeltreffende oplossing, want sapjes zijn niet voor foodies, maar voor mensen die geven om hun gezondheid, ook wanneer ze geen tijd hebben.

Zelf de pit van een avocado wordt gejuiced
Als je bijna elke dag zo’n juice wil drinken, is het wel handig als ze lekker zijn. Een belangrijk uitgangspunt voor Roos. Ze heeft bijna twee jaar gedaan om de smaken goed uit te balanceren. Bijna scheikunde, want bepaalde ingrediënten reageren op elkaar en zo is het vinden van de juiste smaak een hele kunst. Roos gebruikt vaak bijzondere en unieke ingrediënten: “kan niet, bestaat niet”. Zo is ze bezig met de pitten van avocado’s – die extreem gezond zijn – om nieuwe producten te maken. Alleen het allerbeste is goed genoeg. Dat geldt ook voor de keuze van lokale ingrediënten, gifvrije gerecyclede flesjes, hergebruik van de pulp en telefonisch hulp bij adviesvragen. Alles om mensen te helpen en blij te maken!

Door Murk Vermeeren en Roos Nauta, Frecious

Ben jij ook een foodie met een inspirerend verhaal? Heb jij een grote verandering doorgemaakt op het gebied van voeding, sport en gezondheid? Of een bijzondere kijk hierop? Laat het mij weten en misschien ben jij als volgende aan het woord in deze rubriek!

Summary
Roos & Murk van Frecious
Article Name
Roos & Murk van Frecious

NIEUWSBRIEF

Schrijf je nu in en ontvang GRATIS 20 pagina’s uit ons boek De Hippe Vegetariër!