Supersmoothies en sapjes is het nieuwste kookboek van Fern Green. In haar vorige boeken liet ze al veel groene smoothies en sportdrankjes zien. Maar voor de smoothie en sap liefhebbers is er nu nog een heel boek vol met recepten! Wij zijn benieuwd! Lees je mee?

Supersmoothies en sapjes
Fern Green is foodstylist, fotograaf en chefkok. Dat ze van gezonde voeding houdt, liet ze al zien in vorige boeken. Zo schreef ze bijvoorbeeld ook boeken over energierepen- en balletjes, groene sapjes, vegetarische eiwitrijke recepten en fermenteren. Nu heeft ze het boek Supersmoothies en sapjes uitgebracht. Een boek vol heerlijke en gezonde smoothies en sapjes!

Het boek begint met een informatief stuk. Denk aan uitleg over de materialen die je nodig hebt voor smoothies en het antwoord op de vraag ‘waarom nou eigenlijk smoothies?’. Fern vertelt je hoe je zelf plantaardige melk kunt maken en hoe je daar vervolgens melkschuim van kunt maken. Ze geeft fijne en duidelijk uitleg met af en toe afbeeldingen daarbij. Daarna beginnen de recepten, waarbij ze begint met smoothies en sappen die je energielevel boosten en je stresslevel verlagen. Je ziet bij ieder recept de ingrediënten (met een afbeelding van de ingrediënten), de bereidingswijze, een afbeelding van de smoothies/sapjes en een korte uitleg. Bij ieder recept staan wat eigenschappen zoals: ‘rijk aan vitaminen’, ‘kalmerend’ en ‘geeft energie’. Mocht je graag willen weten waar die ene smoothie nou goed voor is, dan is dit boek heel erg handig. Fern geeft in het boek daarnaast ook nog wat uitleg over de werking van een detoxkuur. Ze heeft in het boek de uitleg en de recepten goed afgewisseld. Het is een heel erg overzichtelijk boek met mooie afbeeldingen!

De recepten zijn allemaal snel gemaakt en makkelijk, wat wel redelijk voor zich spreekt omdat het over sappen en smoothies gaat. Je hebt vaak niet zo veel ingrediënten nodig en voor de meeste dingen kun je gewoon naar de supermarkt om de hoek. Als je voor een exotischer sapje kiest, zul je soms misschien even langs de toko moeten gaan. Er is veel variatie in de recepten. Zo deelt Fern recepten voor een stralende huid, voor spieropbouw, maar zijn er ook recepten voor de mensen die een goede vervanging zoeken voor dat bakkie koffie in de ochtend. Denk aan een smoothie met banaan, amandelpasta, yoghurt, dadel en kaneel of een smoothie met plantaardige melk, dadels, hazelnoten, kaneel en cacao.

Ben je op zoek naar een sapje tegen een griepje, om je stresslevel te verminderen of voor een workout? Het staat allemaal in dit boek! Het boek heeft goede uitleg en prachtige afbeeldingen. Voor mensen die van smoothies en sapjes houden is dit zeker een aanrader!

Ben jij nieuwsgierig geworden naar het kookboek Supersmoothies en sapjes? Of heb je het al in je bezit? Laat het ons weten in een reactie, op Instagram of Facebook. Wij zijn benieuwd!

Supersmoothies en sapjes
Fern Green