REVIEW: Time to momo-Foodies
Isabel Schep

REVIEW: Time to momo-Foodies

dinsdag 14 februari 2023
Het boek dat we vandaag recenseren is 'Time to momo-Foodies'. Dit keer geen kookboek dus, maar een boek vol inspiratie voor een culinaire stedentrip in Nederland, België of Frankrijk! Wij vinden het ontdekken van verassende gerechten en smaken één van de leukste activiteiten op een stedentrip. Dit boek bevat alle hotspots van bekende steden die jij als foodie zeker niet mag missen! Benieuwd naar onze mening over 'Time to momo-Foodies'? Lees dan snel verder!

Dit boek deelt de leukste adressen in de steden; Amsterdam, Rotterdam, Maastricht, Middelburg, Antwerpen, Gent, Brussel, Kortrijk, Lille, Parijs en Lyon. Van de leukste low budget eetzaakjes tot driesterrenrestaurants, deze gids van de 'Time to momo' reeks heeft het allemaal. Naast de locaties waar jij de beste lokale lekkernijen scoort deelt dit boek ook hotel- en winkeltips en leuke activiteiten om per stad te doen. Elke stad heeft een apart hoofdstuk waarin onder andere niet-te-missen favorieten, vegan en streetfood hotspots en de beste plekken om een cocktail te drinken worden genoemd. De beste koffietentjes uit de omgeving worden gelukkig ook niet vergeten. ;)

Deze kleurrijke reisgids is overzichtelijk en uitnodigend om door te bladeren. Door het gebruik van veel foto's van de gerechten en locaties krijg je een goed beeld van de plekken die je worden aangeraden. Elk hoofdstuk start met een kaart van de stad waarop met figuurtjes per categorie wordt laten zien waar alle hotspots die worden genoemd zich bevinden. Zo hoef jij niet te verdwalen!

Extra leuk

Per hoofdstuk wordt verteld wat de lokale specialiteit van de stad is samen met de geschiedenis hierachter en waar je dit het beste kunt halen. Alle adresjes zijn getipt door locals van de verschillende steden. Ook staat bij elke hotspot staat aangegeven welke trein/tram of bus je kan pakken om hier terecht te komen. Voor vega's en vegans is het ideaal om aan de hand van dit boek voorafgaand van je tripje de beste plekken uit te zoeken om te eten. 'time to momo-Foodies' is in vlotte taal geschreven en is helemaal geschikt voor de beginnende stadsverkenner!

Wij krijgen na het doorbladeren van dit boek veel zin om onze koffers te pakken en de verschillende steden te verkennen. Dit is de ideale reisgids voor elke foodie die tijdens een stedentrip het liefste bij elk restaurant en lokale supermarktje een tussenstop maakt, en nooit kan kiezen waar er die dag wordt gegeten.

Benieuwd geworden naar ‘Time to momo-Foodies’ of heb je het al in je bezit? Laat ons jouw mening weten via Facebook, Instagram of in een reactie. Wij zijn benieuwd!

Time to momo-Foodies
Bol.com | Libris