Wij gingen de straat op en vroegen mensen naar hun keuze om minder vlees te eten, hun favoriete groente en de grootste uitdaging in de vegetarische keuken. Vandaag aan het woord: Susanne (24) woont in Amsterdam, overweegt vegetariër te worden en omschrijft haar kookkunsten als: een beetje van mijzelf, een beetje van Maggi.
Ben jij een vegetariër in spé?
‘Momenteel zou ik mezelf nog een flexitariër noemen, omdat ik zo af en toe nog een stukje vlees neem, maar ik denk er wel serieus over na om all the way te gaan.’
Wat lijkt je de grootste uitdaging aan vegetarisch eten?
‘Buiten de deur eten lijkt me lastig. Als ik tijdens een avondje uit op de gemiddelde menukaart kijk zie ik toch dat vegetarische gerechten nog altijd in de minderheid zijn. De keuze is aanzienlijk minder en dat vind ik jammer.’
En als je moet kiezen tussen een hamburger of een vleesvervanger?
‘Dan kies ik toch voor de vleesvervanger. Van huis uit ben ik gewend om veel vlees te eten. Een rode-koolstamppot zonder gehaktbal was ondenkbaar. Maar nu ik zelf grotendeels vegetarisch eet mis ik vlees totaal niet. Trouwens, mijn zusje is ook een vegetariër. Dus zij is het ook ontwent, haha.’
Wat kook je zoal?
‘Ik ga vaak voor soepen en salades. Soms bedenk ik zelf iets, maar vaker snuffel ik rond etenstijd even rond op het internet. Er zijn tal van vegetarische recepten te vinden. Ik bedoel, neem jullie blog: zoveel lekkers!’
Ben je een goede chef?
‘Ik vind het leuk om te doen, maar een kei zou ik mezelf niet noemen. Ik heb nog wel eens wat hulp nodig.’
Wil jij ook je verhaal kwijt? Laat een reactie achter onder dit artikel of stuur ons een berichtje via Facebook, Instagram of Twitter. Wie weet ben jij de volgende keer aan het woord in deze rubriek!
Ben jij een vegetariër in spé?
‘Momenteel zou ik mezelf nog een flexitariër noemen, omdat ik zo af en toe nog een stukje vlees neem, maar ik denk er wel serieus over na om all the way te gaan.’
Wat lijkt je de grootste uitdaging aan vegetarisch eten?
‘Buiten de deur eten lijkt me lastig. Als ik tijdens een avondje uit op de gemiddelde menukaart kijk zie ik toch dat vegetarische gerechten nog altijd in de minderheid zijn. De keuze is aanzienlijk minder en dat vind ik jammer.’
En als je moet kiezen tussen een hamburger of een vleesvervanger?
‘Dan kies ik toch voor de vleesvervanger. Van huis uit ben ik gewend om veel vlees te eten. Een rode-koolstamppot zonder gehaktbal was ondenkbaar. Maar nu ik zelf grotendeels vegetarisch eet mis ik vlees totaal niet. Trouwens, mijn zusje is ook een vegetariër. Dus zij is het ook ontwent, haha.’
Wat kook je zoal?
‘Ik ga vaak voor soepen en salades. Soms bedenk ik zelf iets, maar vaker snuffel ik rond etenstijd even rond op het internet. Er zijn tal van vegetarische recepten te vinden. Ik bedoel, neem jullie blog: zoveel lekkers!’
Ben je een goede chef?
‘Ik vind het leuk om te doen, maar een kei zou ik mezelf niet noemen. Ik heb nog wel eens wat hulp nodig.’
Wil jij ook je verhaal kwijt? Laat een reactie achter onder dit artikel of stuur ons een berichtje via Facebook, Instagram of Twitter. Wie weet ben jij de volgende keer aan het woord in deze rubriek!
Lees ook
Op reis
- 02 May 2026
Duurzamer op vakantie? Jong en oud maken daarin heel andere keuzes
Voor veel Nederlanders wordt duurzamer reizen steeds belangrijker
- Karlijn Swaen
In mijn keuken
- 25 November 2025
Volg nu het WhatsApp-kanaal van De Hippe Vegetariër!
Heb jij soms geen tijd om dagelijks alle blogs, social posts en recepten bij te houden
- Redactie
Recepten
- 04 May 2026
Aziatische wok met Bimi® broccoli, paksoi en mango
Ken jij Bimi® broccoli al
- Isabel Boerdam
0 Reacties
Een reactie geven
Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met een *.