Schrijver Gaz Oakly is voor ons geen onbekende. Het is nog geen jaar geleden dat wij een review schreven over zijn tweede boek Vegan Party en nu verrast hij ons alweer met een derde: Plants Only Kitchen. In dit boek geen feestelijke gerechten, maar oneindig veel simpele, smakelijke en krachtige vegan recepten. Zijn jullie ook zo benieuwd? Lees dan snel onze review!

Plants Only Kitchen
Met dit boek probeert Gaz de plantaardige keuken nog een stapje toegankelijker te maken. Door eenvoudige recepten en handige symbolen, die o.a. aangeven wat voor gerecht het is en hoe snel deze klaar is, hoopt hij de plantaardige keuken aantrekkelijker te maken. Wat leuk is om te zien, is dat Gaz zich voor dit boek heeft laten inspireren door verschillende levensstijlen. Zo deelt hij eiwitrijke recepten voor o.a. sporters, glutenvrije recepten voor mensen met een intolerantie, en snelle maaltijden voor… nou ja, jou en mij. Oftewel, in dit boek is voor elk wat wils te vinden! Daarnaast bevat het boek ook nog eens meer dan 70 recepten! Dat zijn er genoeg om de komende periode eventjes mee door te komen 😉

Als ik de lay-out in één woord zou moeten omschrijven, dan zou ik zeggen: ‘kleurrijk’. Maar speels is deze ook. De afbeeldingen van de gerechten in dit boek bestaan uit felle kleuren en de receptpagina’s zijn aangevuld met leuke tekeningetjes en krabbels. Hierdoor lijkt het bijna alsof je een kijkje neemt in een van Gaz zijn notitieboekjes. Het boek is opgebouwd uit wel 10 (!) categorieën. Namelijk: ontbijt, soepen, hapjes, perfecte pasta, krachtige curry’s, hoofdgerechten, ovengerechten, burgers, bijgerechten & salades en nagerechten. Poe, dat zijn er aardig wat. Omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar de hoeveelheid recepten, heb ik deze eventjes voor jullie geteld: 88 recepten in totaal! En allemaal zien ze er even smakelijk uit.

Dit zijn nou recepten die leuk zijn om te maken. Niet al te ingewikkeld om uit te voeren en prachtig om te zien als eindresultaat. En natuurlijk hartstikke lekker! Zeker weten dat je met deze recepten een aantal mensen kan verleiden tot plantaardig eten. Daarnaast heeft Gaz deze keer bij het opstellen van zijn recepten meer gebruik gemaakt van ingrediënten die makkelijk te vinden zijn. Daar worden wij nou blij van.

Ben jij nieuwsgierig naar de plantaardige keuken of ben je hier al volop mee bezig? Dan is Plants Only Kitchen zeker weten een aanvulling voor in jouw boekenkast. Van ontbijt tot dessert, Gaz heeft voor iedere maaltijd wel wat lekkers voor je klaar liggen. Ik ga zeker weten binnenkort een aantal recepten van hem maken! Jij ook?

Ben jij benieuwd geworden naar Plants Only Kitchen? Of heb jij dit boek al in huis? Laat het ons weten in een reactie, op Instagram of Facebook. Wij zijn benieuwd!

Plants Only Kitchen
Gaz Oakly